    From: WAM <n...@n...nopl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komputer-reklamacja
    Date: Sun, 02 Mar 2008 11:53:58 +0100

    On Sun, 02 Mar 2008 03:59:44 GMT, "swen" <n...@n...com> wrote:

    >Elektronika sie nie zuzywa!
    Ja nie napisalem "zuzytej" tylko "uzywanej".

    >Moze byc uszkodzony, spalony, miec kiepskie wykonanie.
    I to kiepskie wykonanie ma wplyw na dlugosc dzialania - moze podzialac
    rok, piec albo dziesiec lat. Wlasnie dlatego nie kupuje uzywanego
    sprzetu bo nie wiem co jest w srodku - podobnie jak w nowym tez nie
    wiem co jest w srodku ale mam gwarancje ze w razie awarii, ktora
    wystapi w ciagu 36 miesiecy problem zostanie rozwiazany. W uzywanym
    dostaje gwarancje krotsza - np na miesiac. I to sie jak widac okazuje
    czasem zbyt krotkim okresem.

    >Samochod to zupelnie co innego, czy kiedykolwiek zuzyl ci sie komputer w
    >samochodzie?
    Nie, ale wyswietlacz przejechanych km mi sie zuzyl :) Naprawde.

    >Co do samych samochodow to musisz miec dosc ograniczony budget skoro
    >kupujesz nowe...
    Tak. Mam ograniczony budzet wiec kupuje nowe (samochody, komputery) by
    nie ryzykowac kosztow naprawy uzywanych. Autor tego watku wybral
    sprzet uzywany a wiec ma budzet nieograniczony.

    >Wiesz, sprzedawca powinien napisac wyraznie, ze sprzet byl naprawiany, byla
    >fizyczna ingerencia w plyte glowna - woczas jak sadze malo kto by to kupil
    >bo ryzyko niefachowej naprawy zrobi swoje.
    [...]
    >Wiesz ja mam kase na nowego mercedesa ale go nigdy nie kupie. Poczekam na
    >"twojego" 3 letniego po gwarancji, kiedy ty wykonasz wszelkie naprawy w tym
    >mercedesie i ty poniesiesz tego koszta a ja kupie mercedesa w satnie bardzo
    >dobrym za pol jego ceny z ksiazka serwisowa.
    O z ksiazka serwisowa powiadasz? A jak Ci nie dam ksiazki serwisowej
    to kupisz ode mnie tego mercedesa po gwarancji, czy nie bedziesz
    ryzykowal, bo moze nie serwisowalem w ASO tylko sam dlubalem
    lutownica? A do tego laptopa byla ksiazka serwisowa?

    A jak ten mercedes z ksiazka serwisowa bez gwarancji (albo bez ksiazki
    serwisowej i bez gwarancji) sie zepsuje, dwa miesiace po zakupie ode
    mnie to przyjdziesz do mnie z zadaniem naprawy? Czy wliczyles to
    ryzyko usterki w cene zakupu?

    >W sklepie go oszukano (jesli nie zostal pinformowany, ze byl naprawiany) i
    >sprzedano jako uzywany a nie jako poserwisowy.
    Jak bym cos kupowal uzywanego (ale nie kupuje - juz tlumaczylem
    powody) to bym sie nastawil na to ze bylo naprawiane i sprawia
    problemy. Ponadto nie wiemy:
    1. czy sklep mial wiedze ze sprzet byl naprawiany przez kogos metoda
    "na czuja"
    2. czy sklep o tym ze sprzet byl naprawiany nie informowal.

    Moze jest wywieszona w sklepie informacja ze sprzet byl uzywany i mogl
    byc naprawiany? Tego nie wiemy.

    >Bo nie dostal pelnej informacji o towarze.
    Dostal. Gwarancja 1 miesiac mowi dokladnie tyle ze sprzet jeden
    miesiac bedzie dzialal. Potem nie wiadomo. Moze tak, moze nie.

    >to dwie rozne sprawy. Jesli masz informacie pewna co do tego sprzetu za 1350
    >to sie zgodze.
    Informacja pewna nazywa sie "gwarancja". Przez okres gwarancji masz
    pewnosc dzialania. Dalej jest loteria, na ktora mnie nie stac.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info