    From: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik - umorzenie kosztów komorniczych
    Date: Tue, 21 Dec 2004 14:41:36 +0100

    Użytkownik "Adrian Lapierre" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:cq940t$t7a$1@opal.futuro.pl...
    > w takim przypadku komornik nic nie może zrocić. Ja jednak chcę spłacić te
    > należności, ale w taki sposób żeby to jak najmniej mnie kosztowało. Cała
    > kwota, której żąda komornik to około 3300, z czego należności jest około
    600
    > zł.

    To zapłać bezpośrednio wierzycielowi. Po ostatniej nowelizacji ustawy o
    komornikach sądowych i egzekucji, należy im się opłata stosunkowa jedynie od
    wyegzekwowanego roszczenia. Jeśli mimo to zostaniesz obciążony kosztami
    (może się zdarzyć, bo komornicy mają problemy z nadążaniem za zmieniającym
    się stanem prawnym), to złóż w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia o
    kosztach skargę na czynności komornika do sądu. Powołaj się na naruszenie
    art. 45 lub 49 tej ustawy (nie mam pod ręką a nie pamiętam - sprawdź).

    > Czytałem że mogę starać się o umorzenie zadłużenia w części lub całości -
    na
    > podst. art. 51 kkw oraz o odroczenie i rozłożenie na raty - na podstawie
    > art. 49 kkw - jednak jak to w praktyce wykonać?

    Kodeks karny wykonawczy? A co on ma do rzeczy? Chyba, że piszesz o jakiejś
    innej ustawie...

    > Czy mam pisać do sądu, czy
    > do komornika? A może próbować się dogadać z wierzycielem (PKO BP i GE
    > Capital Bank)?

    Dogadywanie się ma sens tylko i wyłącznie z wierzycielem.

    > Czy są jakiś formularze, potrzebne dokumenty itd...

    Zależy od wierzyciela.

    > Sprawa druga, oprócz etatu pracuję na umowę o dzieło, z inną firmą (co
    > miesiąc nowa umowa), czy takie wynagrodzenie może zająć komornik? Czy
    jeżeli
    > urząd skarbowy nie zna mojego numeru konta, komornik będzie potrafił do
    > niego dotrzeć i je zająć?

    Jak znajdzie, to może.

    > Dodam tylko, że z mojej pęsji utrzymuje niepracującą żonę (bez prawa do
    > zasiłku) i 3 miesiącznego syna, nie mam żadnego majątku, ani
    nieruchomości.

    To akurat nikogo nie obchodzi i nie ma znaczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko