    From: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik czy firma windykacyjna?
    Date: Wed, 7 Jul 2010 04:51:11 -0700 (PDT)

    On 7 Lip, 13:38, zenek <z...@o...pl> wrote:

    > Jak wezmiesz firme windykacyjna to zaplacisz podwojnie, firma zrobi to
    > samo co mozesz i ty czyli zlozyc wniosek do sadu o nakaz zaplaty i z tym
    > isc do komornika.
    > Jesli zrobisz to sam a mozesz nawet przez internet zlozyc wniosek to
    > koszta komornicze pokrywa pozwany.
    >
    > Firmie windykacyjnej mozesz co najwyzej sprzedac przedawniony dlug tylko
    > do tego one sie nadaja.

    Wg mnie podstawowym zadaniem firmy windykacyjnej nie jest złożenie
    wniosku do sądu i komornika (to rzeczywiście mogę sam) ale negocjacje
    i perswazja z dłużnikiem.
    Owszem ja też dzwonie do niego ale ...... no własnie efekty będą inne.
    Poprzednio też dzwoniłem do dłużnika i mnie zlewał, oddałem do
    windykacji to raz dwa się z nimi dogadał i kasę odzyskałem.

    Co do kosztów komorniczych, to tak jak napisał Liwiusz, po nieudanej
    egzekucji to ja zostaje ze stertą rachunków od komornika, który
    jeździł 2 razy dziennie do dłużnika BMW 5 litrowym i każdy wyjazd 100
    zł mu wychodziło.
    Tego się właśnie obawiam.