  • Data: 2010-07-07 11:57:00
    Temat: Re: Komornik czy firma windykacyjna?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ARTUR WIERZBICKI pisze:

    > Co do kosztów komorniczych, to tak jak napisał Liwiusz, po nieudanej

    Zwykle to i przed egzekucją - komornik bierze zaliczki - najpierw na
    korespondencję (zazwyczaj około 50zł), na każde płatne zapytanie (np. ZUS).

    > egzekucji to ja zostaje ze stertą rachunków od komornika, który
    > jeździł 2 razy dziennie do dłużnika BMW 5 litrowym i każdy wyjazd 100
    > zł mu wychodziło.
    > Tego się właśnie obawiam.

    No nie, tego się nie obawiaj. Dla przykładu pani komornik w
    Pruszkowie, jak wyjeżdżała poza to miasto w swoim rewirze, to brała
    około 10-15zł.

    Nie wiem ile Ci jest ktoś winien, ale przy niewielkich kwotach, to
    koszt komornika kilkaset złotych jest sporym wydatkiem, jeśli na koniec
    i tak okaże się, że jest to osoba głęboko niewypłacalna i nawet zwrotu
    kosztów nie uzyskasz.

    Pomijając już fakt, że poszukiwanie majątku dłużnika też zajmuje
    czas, nawet jeśli uważasz, że umiesz to robić.

    --
    Liwiusz