  • 1. Data: 2010-07-07 10:04:47
    Temat: Komornik czy firma windykacyjna?
    Od: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com>

    Witam

    Proszę o pomoc, dłuznik jest mi winny ponad 12 000 zł i po 2
    wezwaniach z mojej strony nic nie wpłacił.

    Teraz z wszego doświadczenia, podpowiedzcie co bardziej opłaca się
    zrobić:

    1. Oddać sprawę do sądu i później komornik.
    Tutaj pojawią się pewnie koszta jakie ja muszę także ponieść a które
    nikt mi nie zwróci jak egzekucja okaże się nieskuteczna.

    Jakiej wielkości mogą to być koszta?

    Nie znam również majątku dłużnika, a z tego co wyczytałem to ja muszę
    wskazać komornikowi ten majątek (ewentualnie za to zapłacić).
    Z czego komornik zabiera najpierw: z rachunku, czy wartości
    materialnych?

    2. oddać sprawę do firmy windykacyjnej
    Gdzie nie płaci się nic dopóki nie odzyskają długu, jednak ich
    wynagrodzenie musze pokryć ja (prowizja od długu).
    Z drugiej strony nie muszę pisać pozwów, szukać komornika, pilnować
    egzekucji itd itp

    Już korzystałem z pomocy firmy windykacyjnej i bardzo szybko odzyskali
    dług w całości od firmy, ale to była mała kwota. Teraz kwota jest
    wyższa więc i odejdzie sporo od niej na ich prowizję.

    Proszę, czy ktoś mógłby mi poradzić ja to wychodzi w praktyce,
    opłacalność jednego i drugiego.

  • 2. Data: 2010-07-07 10:29:12
    Temat: Re: Komornik czy firma windykacyjna?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zenek pisze:
    > e-sad i nakaz zaplaty firma windykacyjna moze zrobic tylko to samo co i
    > ty, a odzyskac dlug moze tylko komornik po wyroku sadowym.

    A coś na temat potrafisz napisać? Facet się pyta, czy ma sam się
    procesować, czy przez firmę windykacyjną, nikt nie twierdził, że firma
    windykacyjna będzie zastępować komornika.

    I nie słuchać tych, co mówią, ze tylko sąd, a jak się nie zna, to
    wziąć adwokata. To zależy przede wszystkim od dłużnika. Jeśli jest to
    jakaś szemrana firma z tysiącami długów na karku, to jeśli jakaś
    windykacja będzie chciała wziąć tę sprawę i poprowadzić w sądzie tylko
    za prowizję od efektu, to brać i jeszcze w rękę całować.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-07 11:03:24
    Od: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com>

    On 7 Lip, 12:29, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > windykacja będzie chciała wziąć tę sprawę i poprowadzić w sądzie tylko
    > za prowizję od efektu, to brać i jeszcze w rękę całować.

    Właśnie, chodzi o same koszty.
    U komornika zapłace, z tego co się orientuje, tak czy siak i mogę nic
    z tego nie mieć.
    U firmy windykacyjnej na początku nie ryzykuje nic, jednak docelowo
    zapłacę więcej niż u komornika.
    Chociaż kto wie, te wszystkie zaliczki na wyjazdy służbowe, pisma,
    znalezienie majątku....

  • 4. Data: 2010-07-07 11:16:22
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com> naskrobał/a w
    m.googlegroups.com:

    > U firmy windykacyjnej na początku nie ryzykuje nic, jednak docelowo
    > zapłacę więcej niż u komornika.
    > Chociaż kto wie, te wszystkie zaliczki na wyjazdy służbowe,

    Przeiceż nie musisz składać wniosku do komornika z drugiej strony Polski.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 5. Data: 2010-07-07 11:19:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Goomich pisze:

    > Przeiceż nie musisz składać wniosku do komornika z drugiej strony Polski.

    Jeśli dłużnik mieszka w mieście, gdzie nie ma komornika, to za
    przyjazd należy się zapłata.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-07-07 11:42:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zenek pisze:

    > Jak wezmiesz firme windykacyjna to zaplacisz podwojnie, firma zrobi to

    Skąd wiesz jak się umówią?

    > samo co mozesz i ty czyli zlozyc wniosek do sadu o nakaz zaplaty i z tym
    > isc do komornika.

    Chleb też można sobie piec.

    > Jesli zrobisz to sam a mozesz nawet przez internet zlozyc wniosek to
    > koszta komornicze pokrywa pozwany.

    Nawet w przypadku bezskuteczności egzekucji?

    > Firmie windykacyjnej mozesz co najwyzej sprzedac przedawniony dlug tylko
    > do tego one sie nadaja.

    Żałosne.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-07-07 11:51:11
    Od: ARTUR WIERZBICKI <a...@g...com>

    On 7 Lip, 13:38, zenek <z...@o...pl> wrote:

> [...]
    > koszta komornicze pokrywa pozwany.
    >
    > Firmie windykacyjnej mozesz co najwyzej sprzedac przedawniony dlug tylko

    Wg mnie podstawowym zadaniem firmy windykacyjnej nie jest złożenie
    wniosku do sądu i komornika (to rzeczywiście mogę sam) ale negocjacje
    i perswazja z dłużnikiem.
    Owszem ja też dzwonie do niego ale ...... no własnie efekty będą inne.
    Poprzednio też dzwoniłem do dłużnika i mnie zlewał, oddałem do
    windykacji to raz dwa się z nimi dogadał i kasę odzyskałem.

    Co do kosztów komorniczych, to tak jak napisał Liwiusz, po nieudanej
    egzekucji to ja zostaje ze stertą rachunków od komornika, który
    jeździł 2 razy dziennie do dłużnika BMW 5 litrowym i każdy wyjazd 100
    zł mu wychodziło.
    Tego się właśnie obawiam.

  • 8. Data: 2010-07-07 11:57:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ARTUR WIERZBICKI pisze:

    > Co do kosztów komorniczych, to tak jak napisał Liwiusz, po nieudanej

    Zwykle to i przed egzekucją - komornik bierze zaliczki - najpierw na
    korespondencję (zazwyczaj około 50zł), na każde płatne zapytanie (np. ZUS).

    > egzekucji to ja zostaje ze stertą rachunków od komornika, który
    > jeździł 2 razy dziennie do dłużnika BMW 5 litrowym i każdy wyjazd 100
    > zł mu wychodziło.
    > Tego się właśnie obawiam.

    No nie, tego się nie obawiaj. Dla przykładu pani komornik w
    Pruszkowie, jak wyjeżdżała poza to miasto w swoim rewirze, to brała
    około 10-15zł.

    Nie wiem ile Ci jest ktoś winien, ale przy niewielkich kwotach, to
    koszt komornika kilkaset złotych jest sporym wydatkiem, jeśli na koniec
    i tak okaże się, że jest to osoba głęboko niewypłacalna i nawet zwrotu
    kosztów nie uzyskasz.

    Pomijając już fakt, że poszukiwanie majątku dłużnika też zajmuje
    czas, nawet jeśli uważasz, że umiesz to robić.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-07-07 12:14:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ARTUR WIERZBICKI pisze:

    > U komornika zapłace, z tego co się orientuje, tak czy siak i mogę nic
    > z tego nie mieć.
    > U firmy windykacyjnej na początku nie ryzykuje nic, jednak docelowo
    > zapłacę więcej niż u komornika.

    Chyba sobie żartujesz? Firmy windykacyjne albo kupują wierzytelność
    poniżej jej nominalnej wartości, albo biorą z góry kasę za prowadzenie
    sprawy (nie za dużą, ale zawsze).

  • 10. Data: 2010-07-07 12:16:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze: