    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja z rowerzystą na parkingu
    Date: Wed, 09 Sep 2015 20:04:57 +0200
    <4...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>

    On 2015-09-09 18:30, Budzik wrote:

    > Ile jeszcze osób musi ci napisac, ze jestes winny, zanim zastanowisz sie
    > nad swoją winą?

    Gdyby jeszcze rowerant zrobił coś rzeczywiście niedozwolonego (np jechał
    pod prąd) to rozumiałbym jego rozżalenie i dążenie do "moralnego
    zwycięstwa" (bo obiektywnie zdarza się, że według przepisów winny jest
    kto inny niż w rzeczywistości). Ale jedyne co zarzuca rowerzyście, to że
    jechał "za szybko" (bez jaj ile mógł jechać - IMHO max 15km/h w takim
    zakręcie), i że "nie panował nad pojazdem" (bo jakby panował, to by
    przecież w niego nie przywalił;). No i że nie sygnalizował manewru (choć
    nie mam pojęcia jak to ma się do faktu, że rowerzysty nie widział;)

    Do autora wątku. Zdarza się. Trudno. Dobrze że wszyscy cali i koniec
    sprawy (chyba że coś w rowerze do naprawy, to trzeba rozważyć czy
    zapłacić z własnej kieszeni, czy lepiej z OC, bo raczej dużych szkód nie
    ma wiec może się opłacać "wkład własny). No i wypada po prostu
    przeprosić. Jak nie trafiłeś na zakapiora to zwykle kończy temat. No
    tylko trzeba przełknąć to, że skoro wszyscy mówią "twoja wina", to
    należałoby się samemu przed sobą przyznać. Ciesz się że to jakaś
    popierdółka a nie poważna kolizja czy wypadek. Lepiej uczyć się na
    małych błędach.

    BTW - ciekawy jestem co by było gdyby ktoś rzeczywiście powołał się na
    to że tam są strzałki nakazujące jazdę na wprost;)

    Shrek