  • Data: 2003-02-23 13:06:20
    Temat: Re: Kolizja-oswiadczenie o przyznaniu sie do winy
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "picu" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:b3ae4q$e0n$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Pozniej konsultowalem sprawe z instruktorem prawa jazdy, ktory
    > stwierdzil, ze wina ewidentnie lezy po stronie jadacego z tylu.

    Albo Twój instruktor ma blade pojęcie albo przedstawiłeś mu przebieg
    zdarzenia "po swojemu" i całkiem odmienny od podanego na grupie.

    Zadaj sobie pytanie :czy wolno w tym miejscu było wyprzedzać?
    Jeśli tak to jaki zarzut chciałbyś postawić wyprzedzającemu?
    Przecież nie mógł zareagować jeśli:
    "wlaczylem kierunkowskaz i natychmiast wykonalem manewr
    skretu. W tym momencie uslyszalem pisk opon i poczulem uderzenie
    w bok samochodu. "

    A więc wynika z tego że nie zasygnalizowałeś manewru prawidłowo (czyli
    zawczasu), nie upewniłeś się że jesteś wyprzedzany ( a z uszkodzeń wynika że
    pojazd wyprzedzający był praktycznie obok) a jeszcze ewidentnie zajechałeś
    mu drogę doprowadzając do zderzenia .Przy tych uszkodzeniach to i bez
    świadków jest to tylko i wyłącznie Twoja wina. Pisząc oświadczenie
    zaoszczędziłeś ok.300 zł i 6 pkt.
    Przed wyjechaniem autem po naprawie radzę zerknąć do kodeksu abyś na
    przyszłość nie miał takich dylematów.Piszę to bez żadnej złośliwości z mojej
    strony.

    Pozdr
    Leszek