  • Data: 2006-01-01 17:33:30
    Temat: Re: Kogo obsłużyć, kogo nie [znowu]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    roburkov [###r...@g...ciach.pl.###] napisał:

    > Nie mogę się z Tobą zgodzić rowniez przy zalozeniu, ze glownym
    > swiadczeniem przedsiebiorcy prowadzacego lokal jest sprzedaz
    posilkow
    > tudziez trunkow wszelakich, z uwagi na tresc domniemania z art. 71
    k.c.,
    > ze cennik [w tym menu - przyp. moj], nie stanowi oferty, a tylko
    > zaproszenie do zawarcia umowy. Nie kreuje zatem obowiazku sprzedazy.

    Nie zgodzę się z Tobą, bowiem w konsekwencji obalił byś podstawowe
    kanony praw konsumenta. Czyli jak leży chleb w sklepie, to też sobie
    mogę go sprzedać, albo nie? Albo sprzedać po innej cenie, bo przecież
    nie jest to wiążące.

    > [..]
    > A tu pełna zgoda, wszak o tym pisałem:)

    Wiem o czym pisałeś. Stąd wyraźnie to napisałem, że nawet przyjęcie
    Twojej koncepcji uznania, że usługi można odmówić nie powoduje, że
    zawsze i wszędzie. Poza tym jestem prawie pewien, że do sprzedaży
    konsumentom usług (czyli fryzjer, grabarz itd.) stosuje się przepisy
    nie o zleceniu, ale a sprzedaży. Tylko nie potrafię tego fragmentu
    znaleźć :-(