  • Data: 2006-05-04 17:50:05
    Temat: Re: Kaucja mieszkaniowa
    Od: "W.W." <S...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Ola napisał:
    > Witam!
    > Wprowadzając się do mieszkania kopalnianego w 1989 roku wpłacałam kaucje w
    > wysookości 40-krotnego czynszu

    Składasz pozew do sądu opierając się na kc art. 358 par.3
    "§ 3. W razie istotnej zmiany siły nabywczej pieniądza po powstaniu
    zobowiązania, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami
    współżycia społecznego, zmienić wysokość lub sposób spełnienia
    świadczenia pieniężnego, chociażby były ustalone w orzeczeniu lub umowie."
    Na rozprawie mówisz tylko, że podtrzymujesz swoje stanowisko i po 15min
    lub na następnym posiedzeniu masz już kasę. Ja tak zrobiłem, kilku
    moich znajomych również i pozwany w żadnym przypadku nie składał
    apelacji. Wartość kaucji wyliczasz wg średniej krajowej pensji w dniu
    wpłaty kaucji. Można tak wyliczoną zrewaloryzowaną kaucję podzielić
    przez dwa aby skutki inflacji były podzielone sprawiedliwie (mi tak
    wyliczył sąd, znajomym inaczej) ale nie jest to konieczne.
    Pozdrawiam
    W.W.
    P.S. Więcej poszło na priv.