  • Data: 2020-01-27 20:29:17
    Temat: Re: Katastrofa
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > A widziałeś taki przepis?

    Ja nie. Ale mam prawo nie znać, bo jestem niemerytoryczny.
    Ty jesteś merytoryczny, więc proszę cię o podanie przepisu, który
    pozwala policjantowi postawić dowolny zarzut, bez związku z tym, co ten
    obywatel zrobił.

    > NA Twoje skojarzenia nic nie poradzę :-)

    Na twój sposób myślenia nic nie poradzę :-)

    > Kto Ci naopowiadał, że tu sąd jest potrzebny?

    Kto ci naopowiadał, że policjant może obywatelowi postawić dowolny
    zarzut, akurat taki, o który policjantowi chodzi, a nie faktyczny?

    > No widzisz, a ja uważam, ze jak włożysz do pudełka, to widać pudełko,
    > nie pomnik.

    No widzisz, skoro nie widzisz pomnika, to skąd wiesz, że pomnik zmienił
    wygląd?

    > Skoro nie odróżniasz obrazu Mona Lisa od worka foliowego, to faktycznie
    > trudno mi będzie Cię przekonać, ze się różnią.

    Hmmm... coś ci się poplątało.
    Skoro nie odróżniasz koszulki od pomnika, to faktycznie trudno mi będzie
    cię przekonać, że się różnią.

    > No popatrz. A mnie się wydaje, ze jednak wygląda ze szmatą inaczej.

    No. Wtedy masz pomnik ze szmatą.
    Szmata nie zmieniła swojego wyglądu, nadal jest taką samą szmatą.
    Tfu... pomnik miało być. Przecież szmata zostanie zniekształcona, znaczy
    się, ten utwór w postaci szmaty zostanie zniekształcony. To poważny problem.

    Swoją drogą to ciekawa koncepcja, jak w łatwy sposób można zmienić
    wygląd szmaty. Na bardziej szlachetny. Zakładasz na pomnik, ona zmienia
    wygląd - zostaje zniekształcona - na szlachetny, zabierasz do domu i
    masz zajebistą zniekształconą szmatę.
    A pomnik nadal tak samo wygląda jak wyglądał. Co dziwne, pod tą
    zniekształconą szmatą również wyglądał tak samo. Nic a nic nie chciał
    się zniekształcić. Nawet na chwilę.

    Bo wiesz, że w art.115 UoPAiPP mowa jest o zniekształceniu utworu?

    > A dlaczego ja mam to wskazywać?

    Oczywiście nie musisz. Ale ja bardzo proszę. Chciałbym poznać stanowisko
    policjanta w tej sprawie.

    "Ale, żeby Policja mogła ścigać karnie musi być przepis z
    zagrożeniem karą."

    Jest przepis. Z zagrożeniem karą.
    Policjant stoi obok faszysty i go nie aresztuje.
    Dlaczego?

    To chyba nie jest tak, że skoro kradzież jest karalna, to policjant może
    powiedzieć będąc świadkiem kradzieży, że ma w dupie i nie zaaresztuje
    złodzieja? Czy może?

    Jaki jest przepis i jaką karą zagrożone jest protestowanie przeciwko
    faszyzmowi, skoro policja takich ludzi aresztuje?

    > Ja Ci jedynie chcę uzmysłowić, że do
    > działania Policji sama Konstytucja nie wystarcza.

    No wiadomo. Potrzebny jest też rozkaz. Bez rozkazu ani rusz.

    Pozdrawiam
    Piotr