  • Data: 2020-01-28 18:39:21
    Temat: Re: Katastrofa
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.01.2020 o 00:20, Kviat pisze:

    > W internecie? Bo nie wiem czy marnować czas na szukanie.
    > Może masz linka zachowanego przez przypadek?

    Tak sobie poszperałem... na szybko.
    Nie znalazłem informacji, czy jakiś kulson w tych sprawach poniósł
    konsekwencje za zarzuty z dupy. Ale pewnie wszystko jeszcze przed nimi.
    Pislam się kiedyś skończy.

    https://oko.press/wojewoda-policja-uslugach-pis-zarz
    uty-okrzyki-lech-walesa-zakaz-kontrmiesiecznic-ostat
    niej-chwili/

    "Zaskoczona naszą stanowczością policja ustąpiła, ale okrążyli nas
    kordonem" - mówi Król. Wszyscy zostali wylegitymowani i usłyszeli
    zarzuty uczestnictwa w nielegalnym zgromadzeniu (art. 52 ust. 4 kodeksu
    wykroczeń) i zakłócania uroczystości religijnej (art. 195 kodeksu
    karnego). Każdego, kto chciał do Tamy dołączyć policjanci także
    legitymowali i grozili postawieniem tych samych zarzutów."

    "Później widać było, że policjanci przygotowywali się do wyniesienia
    nas, ale na miejsce dotarli wezwani przez nas prawnicy, wolontariusze z
    Okręgowej Rady Adwokackiej oraz obserwatorzy z Amnesty International.
    Dzięki temu policja zmieniła zdanie" "

    "Policjanci zapowiedzieli postawienie zarzutów czterem członkom OSA. OSA
    zapowiada, że złoży skargę na działania policji."

    ----
    Ciekawe, że kulsony same na to nie wpadły żeby postąpić zgodnie z
    prawem, dopiero prawnicy musieli ich naprostować. Policja nie zna prawa?
    ----

    "Jeden z nas podsłuchał, jak policjant starszy stopniem upomina
    młodszych kolegów: ,,Co tak stoicie? W notesach pusto? Spisywać, spisywać!"."

    https://gazetawroclawska.pl/doniesli-na-siebie-do-pr
    okuratury-za-slowa-precz-z-polskim-faszyzmem-w-ten-s
    posob-protestowali-we-wroclawiu/ar/c1-14233643

    "Podobnie jak jej czterej koledzy, pojawiła się tuż po godz. 13 przed
    siedzibą wrocławskiej Prokuratury Okręgowej przy Podwalu i kilkukrotnie
    wypowiedzieli głośno hasła: ,,Precz z faszyzmem", ,,Precz z polskim
    faszyzmem" i ,,Precz z każdym faszyzmem". Wygłoszone hasła mieli też
    wypisane na trzymanym nad głowami transparentem. Chwilę później cała
    piątka weszła do siedziby prokuratury, by - jak zapowiedzieli - złożyć
    na siebie zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa."

    "To akcja solidarnościowa z Tomaszem Grabowskim, który w minioną sobotę
    za okrzyk ,,Precz z polskim faszyzmem!" na rynku w Przemyślu usłyszał w
    tamtejszej prokuraturze zarzut obrazy narodu polskiego."

    "Happening był zagłuszany przez kilkunastu mężczyzn puszczających głośną
    muzykę i skandujących antyukraińskie hasła. Policja zareagowała dopiero,
    gdy Tomasz Grabowski zaczął skandować ,,Precz z polskim faszyzmem!".
    Mężczyzna został zatrzymany przez policję i siłą przeniesiony do
    pobliskiego komisariatu. Uwolniono go po sześciu godzinach, wcześniej
    jednak usłyszał dwa zarzuty - obrazy narodu polskiego oraz odmowy
    wylegitymowania się."

    "Jeśli funkcjonariusze uznają, że kontrmanifestanci łamali prawo, to
    zostaną pociągnięci do odpowiedzialności. Ich zdaniem zatrzymany
    mężczyzna stawiał bierny opór, nie chciał podać swoich danych i jest
    podejrzany o popełnienie przestępstwa."

    "- Zwracam uwagę, że nasz czyn powtarza, nawet przekracza, to co w
    Przemyślu uczynił Tomasz Grabowski. Mam nadzieję, że prokuratura kierują
    się zasadą równości wobec prawa i również wobec mnie podejmie stosowne
    postępowanie. Niech oceni, czy głoszenie haseł antyfaszystowskich w
    naszym pięknym kraju jest przestępstwem - oświadczyła Ewa Trojanowska
    podpisując się pod doniesieniem na siebie do prokuratury."

    Tu trochę z innej strony, ale temat podobny:
    https://oko.press/sad-ostatecznie-uniewinnil-obywate
    li-rp-oskarzyl-prokurature/

    ,,Przyznam, że po raz pierwszy od 20 lat, odkąd jestem sędzią, spotykam
    się z taką sprawą. Nie spodziewałem się, że będę sądził sprawy, w
    których artykuł 193. kodeksu karnego, który mówi o przestępstwie
    przeciwko wolności, będzie wykorzystany [przez prokuraturę-red.] do
    ograniczenia wolności demonstrowania"- mówił gorzko."

    "Sąd nie uznał apelacji prokuratury i podtrzymał wyrok uniewinniający
    Kinasiewicza i Suszka. Prokuratura może jeszcze złożyć od tego wyroku
    kasację do Sądu Najwyższego."

    "Wtedy publiczność zaczęła się śmiać, bo prokuratura twierdziła
    wcześniej, że przejście przez murek wymaga wysiłku. Sędzia uciszał
    publikę i mówił: ,,To nie moja wina, że sprawa jest śmieszna w niektórych
    jej aspektach".

    "Ten wyrok jest pierwszym prawomocnym orzeczeniem, które zapadło w serii
    procesów wytoczonych obywatelom za protesty przeciwko rządom PiS,
    łamaniu prawa i ograniczaniu wolności obywatelskich."

    Pozdrawiam
    Piotr