    From: BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kasa fiskalna i Internet
    Date: Fri, 22 Aug 2003 15:16:41 +0200

    Thu, 21 Aug 2003 10:13:34 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Gotfryd
    Smolik news <s...@s...com.pl> wyslala do portu 119
    jednego z serwerow news nastepujace dane:

    > Widzę że nie łapiesz: chodzi o taki zapis, że jest on pod "pełną
    >kontrolą". Jak masz KF (nie mylić z KF do zastosowań mailowych :))
    >to jej pamięć fiskalna jest *fizycznie* zabezpieczona przez
    >nieuprawnioną modyfikacją oraz zarejestrowana w US.
    To ja dorzuce od strony technicznej. Kasa fiskalna posiada tzw. modul
    fiskalny. Jest to plytka na ktorej zamontowany jest EPROM. EPROM to
    pamiec ktora mozna programowac elektrycznie, ale do skasowania
    potrzebne jest oswietlenie strukturki scalaka przez ok. 15 min.
    ultrafioletem (ma okienko do tego celu) Plytka z EPROMem zalana jest
    bardzo trudna do pokruszenia biala mase. Nie da sie rozkruszyc masy
    tak zeby skasowac EPROMa (potrzebny dostep ultrafioletu do okienka w
    EPROMie), bez uszkodzenia tego scalaka. Z modulu fiskalnego sa
    wyprowadzone przewody podlaczone do reszty kasy. Przy kazdej
    transakcji procesor wpisuje ja do modulu fiskalnego, skad skasowanie
    jak juz powiedzialem nie jest mozliwe bez jego zniszsczenia. Tak wiec
    rejestracja w kasie fiskalnej jest nieodwracalna.

    Dodam jeszcze ze nowa kasa jest "niesfilskalizowana", tzn. nie
    rejestruje transakcji w module fiskalnym, co jest uwidocznione na
    pragonach napisem "*** NIEFISKALNY ***". Dopiero po fiskalizacji
    (operacja nieodwracalna) rejestruje.

    Chialbym sie z kolei grupowiczow spytac, co grozi sklepowi jezeli
    posluguje sie niesfiskalizowana (a tym samym nierejestrujaca) kasa ?
    Zdarzylo mi sie kilka razy w zyciu dostac w sklepach paragon z napisem
    *** NIEFISKALNY ***, wiec sie zastanawiam.