    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kanary a brak dokumentów
    Date: Fri, 21 May 2004 21:07:33 +0200

    > Hmmm ... Witam Olo ;) Domniemam , że kanar ;)

    Ani chybi, z trzema róznymi uprawnieniami.

    > Tak mi się wzięło na podyskutowanie z Tobą ;) z racji tego, że
    > ideologicznie jest mi obce kupowanie biletów ...

    Takie osoby powinno się z urzędu zamykać w odosobnieniu. Proponuję zacząć
    wynosic towar ze sklepu za darmo - bez róznicy.

    > Art 33a ustawy o której piszesz mówi, że :"Przewoźnik lub osoba przez
    > niego upoważniona, LEGITYMUJĄC się identyfikatorem ........może
    > dokonywać kontroli..."

    Wiem co mówi Art 33a.

    > (przepraszam,
    > jeśli źle zrozumiałem, że jesteś kanarem)

    Dobrze zrozumiales i nie przepraszaj - ja jestem z tego dumny.

    > Art 33a/4/1 - "w razie odmowy zapłacenia należności - żądać okazania
    > dokumentu umożliwiającego stwierdzenie tożsamości..." - A żądaj sobie
    > ... tego ci nie zabronię ... twojego żądania jednak nie spełnię ;)

    A ja Ci nie zabronię nie spełniać. Po prostu poproszę o pomoc policję, a Ty
    za swoje idiotyczne fanaberie zapłacisz dwie stówki więcej. Myślisz ze malo
    juz takich cwaniaków miałem? Na zywca, w tramwaju a nie przez neta...

    > Ja widzę pewną *drobną* różnicę pomiędzy *Żądaniem* *kanara* (ja np
    > zażądam co byś skoczył mi po piwo) o okazanie dokumentu a
    > *uprawnieniem* *do* *legitymowania* ...

    A ja również widzę różnicę. Z tym, ze w interesie pasazera jest poddać się
    zadaniu kontrolera, chocby po to zeby nie ponosic badz co badz sporych
    kosztow interwencji policji.

    > I tak ... zatrzymuje mnie kanar w busie dajmy na to ... Ja nie mam
    > bilecika ... On żąda dokumentów ... A ja nic ... Kanar straszy policją
    > ... Zazwyczaj (nigdy nie spotkałem się z innym zagraniem) prosi mnie
    > na zewnątrz ... Wysiadamy ... w pierwszej kolejności próbuje
    > wypracować łapówkę, a w drugiej jak nie wyjdzie to wzywa policję ;)

    To jest pomówienie - jakbyś tak nie wiedział podpada ono pod Art. 212 KK.

    > Żadna ustawa nie mówi, że mam obowiązek czekać z kanarem

    Ale zaden kanar z Toba nie wysiadzie - policja bedzie interweniowac w
    pojezdzie. Bo jesli juz jestescie poza pojazdem to faktycznie uprawnienia
    kontrolerów tam sie koncza.

    > Więc w najgorszym scenariuszu dla kanara kontrola skończy się
    > postępowaniem karnym, dla mnie cywilnym postępowaniem ;)

    Gwarantuje Ci ze taki scenariusz nigdy nie mial i nie bedzie mial miejsca.

    > Zaznaczam, że mało który przewoźnik wchodzi na drogę sądową w
    > ustawowym terminie 1 roku ;)

    Zaznaczam ze bardzo wielu tak robi. Nawet KZK GOP, co mnie ostatnio
    zaskoczylo.

    pdr
    Olo