  • Data: 2017-12-22 07:48:51
    Temat: Re: Kamienica Waltzow
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > realizowac "sprawiedliwosc spoleczna",
    >
    > -jesli byly dalsze transakcje w dobrej wierze, i tam teraz mieszkaja
    > ludzie, ktorych komisja nie chce eksmitowac,
    >
    > -jesli przyjac ze bylo oszustwo w wyniku ktorego Waltz sie
    > "bezpodstawnie wzbogacil",
    >
    > ... to logiczny wydaje sie wniosek, ze Waltz powinien przekazac
    > pieniadze ze sprzedazy prawowitym wlascicielom.
    >
    > A ze wlasciele zmarli bezpotomnie, to dziedziczy po nich Skarb
    > Panstwa.
    > Wiec ta czesc decyzji wydaje mi sie w miare sensowna.
    >
    > Ale pozostalo jeszcze pare szczegolow do sprawdzenia :-)

    Zacznijmy od ogona: Przy takiej licznie spadkobierców (12?) któryś z
    nich po prostu "musi" pójść z decyzją komisji do sądu/sądów. Samym
    Waltzom ze względów wizerunkowych lepiej czekać na (niemal pewną)
    inicjatywę innych spadkobierców i się do niej (oficjalnie)
    "niemal na końcu" dołączyć.

    Od decyzji komisji powinna przysługiwać apelacja (konstytucyjna
    dwuinstancyjność postępowania *sądowego* KRP-176.1 ) no chyba że zacznie
    się wciskanie że komisja była drugą instancją albo że to było
    postępowanie pozasądowe bez prawa do odwołania do sądu. To bez
    specjalnych interwencji przez sądy jakie w Polsce są przez osiem lat
    (dwie Sejmowe kadencje) się nie przebije IMHO.

    --
    A. Filip