    From: "Paweł" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wyskość alimentów??
    Date: Sun, 18 Mar 2007 22:20:19 +0000 (UTC)

    Witam,

    > Witam.
    > Jak może być wyskość alimentów zasądzona przez sąd jeśli przed rozwodem sam
    > z siebie ( z własnej woli) płacę 250 zł.
    > Udukumentowane zarobki to 672 zł.
    > Żony udukumentowany dochód to 700 wraz z tym co ja płacę.
    > Żona niestety nie wyraża żadnej chęci podjęcia pracy choć ma takowe
    > możliwości.
    > Jak udukumentować swoje wydatki aby zona ze mnie nie zdarła ostatniej
    > koszuli i połowy nedznego wynagrodzenia??

    Alimenty tylko na zone czy tez na dzieci?
    Jesli tylko na zone to jest ogolnie latwiej.

    Podstawa jest tutaj kwestia samego rozwodu - jesli bylo z orzeczeniem winy na
    Twoja niekorzysc to bedzie to na pewno brane pod uwage. Jesli bez orzeczenia
    winy to mozna kwestie alimentacji postawic juz pod znakiem zapytania.

    Druga sprawa to rzeczywiste koszty stron oraz mozliwosci zarobkowe (jesli uda
    sie wykazac, ze strona ma wyzsze mozliwosci zarobkowe, ale z wlasnej winy z
    nich nie korzysta to sad moze je uznac - to czesty sposob uchylania sie przed
    alimentacja, generalnie nieskuteczny).

    Tyle mniej wiecej moge powiedziec, dokladniej sledzilem sprawy zwiazane z
    alimentacja dzieci.

    (Nie jestem prawnikiem)

    Pozdrawiam,
    Paweł