    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak ustalic firme majac NIP?
    Date: Mon, 18 Nov 2002 21:14:22 +0100

    Ustalenie aktualnego adresu firmy jest możliwe, tyle tylko, że NIP nic nie
    daje. Urząd Skarbowy rzadko odpowiada na takie pytania. Podstawowe pytanie,
    to czy jest to spółka prawa handlowego, czy też osoba fizyczna prowadząca
    działalność albo spółka cywilna.

    Jeśli jest to spółka prawa handlowego, to należy skierować wniosek do
    Krajowego Rejestru Sądowego. Druk dostaniesz w sądzie (jest również w
    INTERNECIE na stronach KRS-u). Płaci sie opłatę, ale nie wiem jakiej
    wysokości, bo akurat ja nigdy jej nie płacę.

    Adres osoby fizycznej lub spóki uzyskasz w Ewidencji Podmiotów Gospodarczych
    właściwego dla siedziby firmy Urzędu Miasta, Urzędu Dzielnicy (Warszawa)
    albo Urzędu Gminy. Ewidencja jest jawna. Możesz się zwrócić faksem i
    zazwyczaj odpowiadają. albo udać się osobiście.

    Tyle tylko, że nie gwarantuje to skuteczności, bo firma ta mogła po prostu
    nie zgłosić zmiany siedziby. Tak często bywa.