    From: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
    Date: Sun, 3 Jan 2010 08:24:24 -0800 (PST)

    On 3 Sty, 16:32, Łukasz Bąk <n...@n...pl> wrote:

    > Manipulacja. Ja mam ciekawsze zaklęcie: koleś ściągnął mp3, dla siebie
    > ale tym samym nie poszedł kupić płyty. Czyli osiągnął korzyść majątkową
    > nie wydając pieniędzy. Głupie nie? Ale typowe dla p.s.p ;)

    Nie. W polsce nie sciga sie "sciagania" a "udostepnianie".

    > Wszyscy pamiętają. Wszystko ma cenę i jest policzalne. Trudność to chyba
    > znajomość matematyki.
    >
    > --
    > Łukasz Bąk

    Trudno udowodnic ile firma stracila ze Krzys i jego torrent
    udostepnili pliki. Bo liczyc za tych co sciagneli od Krzysia? czy moze
    od tych co sciagneli od tych co sciagneli od krzysia. Nawet jak
    zatrzymasz sie na pierwszym etapie to musisz udowodnic ze ktos
    sciagnal. A kto posiada dane na temat tego kto co sciagal i komu moze
    udostepnic.

    Liczyc od ceny plyty w sklepie? A moze tylko kwota tantiemu dla
    artysty? Czy doliczac do tego prowizje dla np. Zaiksu? Ale wedlug
    czego? ilosci dotworzen czy sciagniec?