    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak dziala polskie prawo?
    Date: Fri, 17 Mar 2006 10:52:03 +0100
    <dv68n8$pkp$1@nemesis.news.tpi.pl> <dv68r3$7ij$1@news.dialog.net.pl>
    <dv6a56$cp2$2@inews.gazeta.pl> <dv6c18$avi$1@news.dialog.net.pl>
    <dv6cos$q2s$1@inews.gazeta.pl> <dv6dhk$cbl$1@news.dialog.net.pl>
    <dv6ed1$5jd$1@inews.gazeta.pl> <dv6fj9$cdr$1@inews.gazeta.pl>
    <dv6g3e$fsu$1@inews.gazeta.pl> <dv7jp7$du7$1@inews.gazeta.pl>
    <dv7k5c$f0t$1@inews.gazeta.pl> <dv8s1j$n8p$3@inews.gazeta.pl>
    <dv8uek$92n$1@inews.gazeta.pl> <dv8vj0$eqj$1@inews.gazeta.pl>
    <dv93uo$76r$1@inews.gazeta.pl> <dv95et$eve$1@inews.gazeta.pl>
    <dv9tup$ub2$1@news.dialog.net.pl> <dvb9nb$bst$3@inews.gazeta.pl>
    <dvbuq8$s7n$1@news.dialog.net.pl>

    > Jakie sa podstawy prawne prowadzenia sledztwa przez prywatna osobe w Polsce?

    a na co CI podsatwy prawne? Nie ma przepisu zabraniajacego

    > Jak bede chcial kogos (ewentualnego swiadka) przesluchac to co mam
    > powiedziec?

    powiedziec w sadzie ze chcesz przesluchac.

    > Masz przyklad pomagania (autentycny znany mi osobiscie):
    > Facet w autobusie zlapal za reke zlodzieja, ktory wlasnie wyciagal portfel
    > jakiejs kobiecie z torebki.
    > Zlodziej zaczal sie szarpac i uderzyl faceta w twarz. Facet mu oddal.
    > Zlodziej wyszedl bez szwanku , a facet, ktory go zlapal dostal dwa lata w
    > zawieszeniu za pobicie. I co panie prawniku? Moim zdaniem powinien dostac
    > medal.

    nie mogl dostac 2 lata za pobicie poniewaz pobicie to zdarzenie w ktorym
    co najmniej 2 osoby wystwpeuja czynnie przeciwko innej osobie.
    Tak wiec najpierw zdobadz dokladna wiedze na temat w ktorym sie
    wypowiadasz a pozniej rzucaj przykladami.
    Mogl otrzymac wyrok za naruszenie nietykalnosci cielesnej. I teraz po
    pierwsze czy zagwarantujesz ze zlodziej go przed tym uderzyl? to po
    pierwsze a po drugie tez ma znaczenie jak wygladlo to oddanie. Mozna
    oddac lamaiac komus zebra.. a to juz nie moze pozostac bez odzewu.

    p.