    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jadąc po piwie na hulajnodze
    Date: Wed, 3 Jan 2007 00:59:19 +0100

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    news:op.tljv14n9rgp2nr@sempron...

    > To ostrzezenie producenta to tylko dodatek. Zgodnie z rozporzadzeniem o
    > warunkach tech. pojazdow hulajnoga nie jest pojazdek, ktory moze byc
    > dopuszczony do ruchu ... mozna przypuszczac, ze do poruszania sie po drodze
    > (bo droga to tez jezdnia). Skoro nie jest przystosowana do jazdy do drodze -
    > nie jest pojazdem w mysl PoRD ...

    Wydaje mi się, że dość ryzykowne jest to wnioskowanie. Rower, który nie ma
    świateł, dzwonka i hamulców też nie jest przystosowany do poruszania się po
    drogach, a przecież nadal jest pojazdem. A bolid Formuły 1? On też nie jest
    przystosowany do jazdy po drogach. Uznasz, ze to nie jest pojazd? Mam poważne
    wątpliwości, czy akurat fakt przystosowania do poruszania się po drogach jest
    wyznacznikiem tego, co jest pojazdem.

    > ... oczywiscie, w zaden sposob nie zmienia to stopnia w jakim hulajnoga jest
    > rowerem :) Zgodnie z wymienionym artykulem rower to _pojazd_ poruszany sila
    > miesni. Hulajnoga pojazdem nie jest.

    Czyli twierdzisz, że nie jest to po prostu pojazd? Zgodnie z pkt 31 zacytowanego
    przeze mnie wcześniej przepisu pojazd, to środek transportu przeznaczony do
    poruszania się po drodze oraz maszyna lub urządzenie do tego przystosowane.
    Czemu zatem uważasz, że hulajnoga nie spełnia tych warunków? Gdyby założyć jej
    światła, hamulce i dzwonek, to moim zdaniem mogła by być jak najbardziej
    prawowitym uczestnikiem ruchu drogowego. Ba, bywają hulajnogi z pomocniczymi
    silnikami? Na przykład tego typu: http://telektus.brda.net/hulajnoga/ . Te już z
    natury bywają przeznaczone do ruchu po drogach. Tak więc nie zgodzę się z Twoim
    wnioskowaniem. Sam fakt, że producent danego konkretnego egzemplarza pojazdu nie
    wyposażył w sposób pozwalający na udział w ruchu drogowym nie przesądza w żadnym
    wypadku o tym, czy jest to pojazd, czy nie.