    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy [Egzekwowalność Konstytucji na
    przykładzie sprawy UE-ENA]
    Date: Sun, 24 Jan 2021 13:45:57 +0100 (CET)
    <6009af61$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <rucb7d$msl$1@gioia.aioe.org>
    <600a119c$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <600a9008$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <rue550$4ub$1@gioia.aioe.org>
    <600af484$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <ruev3p$1dit$1@gioia.aioe.org>
    <600b042d$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <ruf1up$se2$1@gioia.aioe.org> <600b39c9$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <600b74d4$0$31286$65785112@news.neostrada.pl>
    <600c0e47$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <600c1848$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <600c1d3b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <600c5610$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <600c59b6$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <600d213c$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <600d5171$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <600d6138$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <600d65eb$0$508$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > W dniu 24.01.2021 o 12:59, Kviat pisze:
    > ,
    >
    > Tak, bo on ma tu zastosowanie. Reszta tych wywodów nie jest dla
    > policjanta istotna. Policja nie jest powołana do badania zgodności aktów
    > prawnych z Konstytucją.

    Przypadków "bezdyskusyjnie oczywistej niezgodności" jest mała w
    porównaniu do "TK ma/może wybrać interpretacje".
    W końcu TK dał Sejmowi czas na dostosowanie konstytucyjeczki do
    Umowy Międzynarodowej z Unią Europejską i ustalił tym poziom
    "egzekwowalności konstytucji RP3" na dziesięciolecia.
    [ Europejski Nakaz Aresztowania v. (już usunięty) konstytucyjny zakaz
    ekstradycji obywatela RP]

    --
    A. Filip