  • Data: 2021-01-24 17:20:38
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy [Egzekwowalność Konstytucji na przykładzie sprawy UE-ENA]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > OK! Ale czy w związku z tym, policjanci powinni każdy podług swego
    > uznania zacząć tę ustawę stosować? Bo o tym tu dyskutujemy.

    Jak chcesz czysto praktycznie: Jak "paru" policjantów zmieni się w
    domorosłych prawników w konkretnej kwestii to ich szefostwo nie dość że
    "zgniecie i wymiecie" to jeszcze zrobi to łatwo. Czyli jak nie zrobi
    tego "naprawdę duża część" to raczej+ gówno z tego będzie
    pozasymbolicznie.

    Zaś sędziom serdecznie życzę ustanowienia precedensu umożliwiającego
    karanie sędziów choćby za ekstradycje na podstawie ENA gdy jeszcze w
    konstytucji stał jasny zakaz ekstradycji obywateli RP. AFAIR
    Korwin-Mikke się odgrażał że ci sędziowie zostaną za to ukarani.
    Niby zostali? Jakoś nie zauważyłem a to niby sędziowie a nie policjanci
    powinni świecić przykładem jak się odpowiada _osobiście_ za stosowanie
    prawa niezgodnego z aktami wyższego rzędu bo to oni są najbardziej od
    znania niuansów prawa.

    IMHO Policjanci dopóki nie ma _jednolitego_ orzecznictwa, wyroku SN albo TK
    niemal zawsze nie powinni stosować "osobistej interpretacji prawa"
    bo zostanie po tym na długo prawdziwy burdel na kółkach.

    --
    A. Filip