    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hacking...
    Date: Mon, 18 Feb 2013 16:26:56 +0100
    <kfrav3$to4$1@node1.news.atman.pl> <512131c0$1@news.home.net.pl>
    <kfrcdp$vbb$1@node1.news.atman.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <kfrdku$u3$1@node1.news.atman.pl> <51213c9e$1@news.home.net.pl>
    <kfreh4$nqk$1@node2.news.atman.pl> <51213eef$1@news.home.net.pl>
    <kfrf5d$ofc$1@node2.news.atman.pl> <51214113$1@news.home.net.pl>
    <kfrgfl$pp9$1@node2.news.atman.pl> <512146be$1@news.home.net.pl>
    <kfrhqb$r8a$1@node2.news.atman.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <kfrkfh$tjl$1@node2.news.atman.pl> <5121d5dc$1@news.home.net.pl>
    <kfssij$es3$1@node1.news.atman.pl> <5121f5fb$1@news.home.net.pl>
    <kfsu74$gj0$1@node1.news.atman.pl> <51220467$1@news.home.net.pl>
    <kft0op$6qd$2@node2.news.atman.pl> <512209b0$1@news.home.net.pl>
    <kft48o$aao$1@node2.news.atman.pl> <51221531$1@news.home.net.pl>
    <kft5jm$oai$1@node1.news.atman.pl> <512221e2$1@news.home.net.pl>
    <kftap6$tmq$1@node1.news.atman.pl> <51223403$1@news.home.net.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Ale swego czasu nie było takiego zwyczaju nigdzie w Polsce nawet z rowerami.
    > Obyczaje się zmieniają - nie są sztywne.
    Aczkolwiek wraz ze zmianami idzie "kampania informacyjna". "Miasto takie
    i takie wprowadza darmowe rowery.... sa dostepne przy tak a tak
    oznakowanych parkingach rowerowych"

    > Ostrożnie, bo wchodzisz na grząski grunt prowadzący do "tylko to, co
    > jest szczególnie dozwolone jest legalne".

    Nie wchodzę. :) Bo...

    > Ale ponownie - to nie jest kwestia legalności tylko asekuranctwa.

    Poniekąd. Ale też "mam prawko, mam kluczyki, ale nie mam papierów
    samochodu - wiec bedzie wykroczenie, jak pojadę". Do tego - obecnym
    zwyczajem w PL nie jest wsiadanie do cudzych samochodow bez zgody
    wlasciciela i jezdzenie nimi.

    > Podobnie (po własnych doświadczeniach) nie odnosiłbym znalezionej na
    > chodniku amunicji na komisariat. Skończyło się na akcie oskarżenia za
    > nielegalne posiadanie - sąd mało ze śmiechu nie padł umarzając za brak
    > szkodliwości społecznej, zaznaczając przy okazji w sentencji, że
    > szkodliwe byłoby karanie w takiej sytuacji. Ale formalnie prokurator
    > miała rację... Posiadałem? Posiadałem. Bez wymaganego zezwolenia? Bez. A
    > że z zamiarem zabezpieczenia i oddania w ręce policji... Cóż, to ocenił
    > sąd ;)

    No wlasnie. Dlatego sąd jest waznym elementem :) Bo jeden przepis w
    zaleznosci od kontekstu bedzie inne konsekwencje generował.

    > Tu nie chodzi o służebność (bo ona dotyczy tylko właścicieli/posiadaczy
    > bez alternatywnej drogi). Ja pisałem o turyście idącym sobie na przełaj
    > przez "wsie i opłotki".

    Ale taki turysta ma alternatywną drogę! Tak jak pieszy w mieście gdy
    trafia na osiedle zamknięte. Może obejść! To, że wygodniej byłoby
    przejśc przez środek to tylko wygoda.

    > Ale znowu - to nie jest kwestia nielegalności wejścia tylko ostrożności
    > przed wariatami z bronią czy niedopilnowanymi psami.

    Raczej swiadomosc zwyczajów oraz uprawnień osób "broniących" swojej
    własności. Skoro przepisy im nie zabraniają zastrzelić kogoś, kto -
    podejrzewają - nielegalnie wszedł - to zdecydowanie mniej jest osób
    wchodzących legalnie czy nie.

    > Chociaż, jak
    > praktyka wykazuje, nawet przechodzenie obok ogrodzonego terenu po
    > publicznym chodniku może być niebezpieczne jak pies się zerwie.
    >
    > Ale czy przez to chodzenie po publicznym chodniki staje się nielegalne, hmm?

    Nie. Ale to wlasciciel psa dostaje potem po dupie z litery prawa.