  • Data: 2013-02-18 13:08:25
    Temat: Re: Hacking...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Dziękuję. Serio.

    A to o czym mozemy podyskutować, zebyś mnie nie pozwał? ;)

    Pomijam już to, że w internecie nie ma pewności kto jest kim. Jeśli
    zamiast Mr Misio wpisze Jan Kowalski to przestanę być anonimowy? I nie,
    nie będę sie podszywał. To mój pseudonim, tak jak pseudonim pisarza czy
    wokalisty.

    Wracamy do ogólnie przyjętych norm w społeczeństwie. Gdzieś tam piszesz
    (Gotfrydowi), że są społeczeństwa wspólnie używające samochodów.
    Niewątpliwie byłby to argument za złagodzeniem sprawy. Jednak
    nieznajomość prawa jak i obyczajów szkodzi. To taki wyświechtany trochę
    slogan, ale ma w sobie dawkę prawdy.

    Więc: jakie to społeczeństwo zabiera z ulicy samochody i zaczyna ich
    używanie przez daną osobe na własne potrzeby?

    Przypominam: u nas, w PL, oprocz kluczyków trza mieć a) prawko b)
    papiery samochodu. Wsiadając więc do takiego samochodu nie zastanawiasz
    się nad konsekwencjami wynikajacymi z tego? Prawwko masz. Ale papiery
    samochodu? A czy nawet jeśli są w schowku to mozesz korzystac z takiego
    samochodu?

    Inna sprawa - uznajesz auto za "porzucone" i troskliwie odprowadzasz na
    parking. Dlaczego jak ja widze porzucony samochód (zdarzyło się) to
    zadzwoniłem na policję zgłośić ten fakt a nie wsiadłem i nie pojechałem
    w siną dal? Może dlatego, żeby oszczedzic sobie ewentualnych kłopotów
    prawnych i konsekwencji, a moze tez dlatego, zeby oszczedzić
    roztargnionemu właścicielowi stresu.

    Są kraje, gdzie zostawienie otwartego samochodu z kluczykami w srodku
    jest normą społeczną. Taki samochód sobie stoi. Ale nikt nie uznaje go
    za porzucony ani za "dostępny do użytku dla każdego kto chce".