  • Data: 2009-04-27 20:31:04
    Temat: Re: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 18:05:19 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Odnoszę wrażenie, że taki zapis umowny byłby obalony w sądzie przez
    > średnio inteligentnego orangutana.

    Nie wydaje mi się. Przepis zdecydowanie wskazuje na zapewnienie
    sprzedawcy co do właściwości towaru.
    Takiej sprawy jeszcze nie było i pewnie nie będzie, więc trudno
    powiedzieć jak to by się skończyło. Ale z drugiej strony większość
    sensownego (czyt.: droższego) towaru ma jakiś opis.

    (O właśnie przypomniałem sobie starą sprawę, reklamacja kurtki z Gore-
    Tex, "stary Alpinus". Kurtka z GTX Paclite bodajże, przetarła się po
    dwutygodniowych wakacjach w Tatrach.
    Okazało się, że klient nosił ciężki plecak, tymczasem Paclite nie lubi
    plecaków; dla tragarzy był wówczas jakiś Taslan. Alpinus reklamację
    odrzucił -- i słusznie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]