  • Data: 2023-07-11 04:10:39
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-07-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To jest trochę inna sytuacja - policjanci mają prawo mieć pałę, taser i
    > broń, bo zostali do tego przeszkoleni. Inaczej by po prostu nie nieli -
    > tak jak zwykły obywatel. Nie mówię o uprawnieniach zawodowych związanych
    > z wykonywaniem zawodu (bo rzeczywiście od dowodzącego akcją gaśniczą
    > można wymagać więcej niż od zenka spod monopolu i dlatego zenek nie
    > dowodzi) a o zwykych obywatelach w zwykłych sprawach.

    Ale to z maniem pały nie ma nic wspólnego. To po prostu przykład i
    takich są dziesiątki. Jak ja coś źle zmieszam i wylecie mi pół labu w
    powietrze to będę inaczej oceniany niż jak zmieszasz Ty na podstawie
    tego co ja Ci powiedziałem :) Bedziesz się mógł całkiem skutecznie
    wybronić mówiąc, że miałeś prawo oprzec się na mojej ocenie bo juz
    wczesniej wiedziałeś, ze mam 3 zestawy małego chemika :)

    > Jeszcze nie. Dlatego napisałem "jeszcze tego brakuje". Ale to to samo
    > rozumowanie że "inteligentniejszy popełnia większą winę" tylko na
    > następnym poziomie.

    Nie, nie to samo. Tam jest cała warstwa tego co uważa się za społecznie
    akceptowalne.

    > To jak jest niedojrzała to ubezwłasnowolnić a jak trzeba to kierować na
    > "reedukację".

    To formalnie musiałbyś reedukować kilka ładnych milionów osób.

    > Trudno - karać nie - ale jak ma problem z oceną to powinien miec
    > opiekuna prawnego. Moje prywatne zdanie jest takie, że jak sprawa jest

    A jak przewidzisz, czy będzie miała problem z oceną przy jakiejś
    warunkowej obnizonej poczytalności? Będziesz ww. każdą kobietę po
    porodzie zaopatrywał w opiekuna prawnego bo 1/10000 może coś odwalić?

    --
    Marcin