  • Data: 2023-07-13 05:36:17
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uparłeś się na tych patusów, a akurat nie wydaje mi się, że są oni jakoś
    > dużo łagodniej traktowani. Ale masz przypadki, gdzie ktoś ma problemy z
    > oceną czynów, ale nie na tyle, żeby go zaraz zamykać. Jakiś czas temu
    > była głośna sprawa gdzie znaleziono n-noworodków w jakiś beczkach na
    > polu. OIDP u kobiety stwierdzono własnie umiarkowane uposledzenie z
    > ograniczoną zdolnością oceny czynu. Dałbyś jej taką samą karę jak osobie
    > bez takich ograniczeń?

    Jak zdrowy to karać. Jak chory to leczyć - obowiązkowo, jak trzeba to w
    zakładzie zamkniętym jak nie trzeba to kurator i te sprawy. A co
    uważasz, że jak znów zajdzie w ciąże i wrzuci do beczki to ok? Albo
    komuś chałupę podpali bo głupi i nie widzi w tym nic nadzwyczajnego?

    > Co wynika nie z samej kary a z okoliczności, które tez nie mają za duzo
    > wspólnego z patusologia. Idziesz do więzienia, tracisz dobrą pracę.
    > Patus jej nie straci. O to chodzi?

    W tym wypadku tak - chodzi o to że już ta sama kara jest zwykle bardziej
    uciążliwa dla "obywatela" niż dla patusa.

    > Policmajster Robert ma tu rację, a Ty nie chcesz dostrzec szerszej
    > perspektywy/kontekstu. Nie wszyscy rodzą się równi i mają równe szanse
    > aby niespatusieć.

    Być może ma rację formalnie, ale ja pisze o tym że nie powinno tak być.
    Nikt nie pisze że wszyscy rodzą się równi. Ale nie widzę powodu, żeby
    patusów premiować również prawnie. Już sam fakt że policjant uważa że
    zwykły obywatel ponosi większą winę niż patus za ten sam czyn pokazuje,
    że mamy doczynienia z prawem i formacją antyobywatelską.

    > Jedno porysowanie nie przesądzi o poczytalności.

    Jak jest niepoczytalna to nic nie zapłaci ani nie zostanie ukarana. Jak
    będzie na tyle "cfana" że nie popełni przestępstwa tylko zostanie przy
    wykrocznieniach to będzie bezkarna i możesz jej skoczyć.

    > Wiem, że są takie przypadki (jak tam Twój sądziad apropos?),

    Uznany winnym wszytkich czynów, postępowanie umorzone ze względu na brak
    poczytalności, na mój wniosek sąd poinformił prokurator że w takim
    przypadku zachodzą okoliczności wskazujące na możliową potrzebę
    ubezłasnowolnienia i powiadomiona opieka społeczna. Jaki wynik nie wiem,
    bo nie jestem stroną. Ostatnio podalił mieszkanie. W końcu się zabije
    albo zabije kogoś i wtedy się sprawą zajmą. Policja ma to już oficjalnie
    wywalone i chyba czekają aż ktoś mu wpierdol spuści.

    > ale nie
    > sadzę aby były zbyt częste.

    Żebyś się nie zdziwił. A nawet jak nieczęste to co? Zabójstwa też nie są
    częste.

    > No ma rację chłop: § 3. Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu
    > zabronionego, jeżeli nie można mu przypisać winy w czasie czynu.

    A powinno być = Jak niepoczytalny to obowiązkowe leczenie.

    > Nic te kulsony nie mają wspólnego z omawianą konstrukcja.

    Mają - to czy w ogóle można im przypisać spowodowanie śmierci to była
    jedna dyskusja i dla każdego jest oczywiste że gdyby to czterech patusów
    zabiło w kiblu policjanta to poszliby siedzieć w pasieaki i kulsonów
    ratuje tylko upolityczniona prokuratura oraz seryjny biegły od umarzania
    kulsonów jarosław b. z łodzi który zawsze się pojawia wtakich sytuacjach
    i wydaje "kontrowersyjne" opinie. Natomiast drugą gałęzią dyskusji było
    czy to zabójstwo czy nieumyślne spowodowanie śmierci i wychodziło że
    zabójstwa z zamiarem ewentualnym nie da się przypisać, bo kulson jest
    zbyt głupi żeby powiązać uduszenie kogoś z jego śmiercią...

    > No i nie robi się tego?

    Robi się - tylko nic się na ogół nie robi z wynikiem. W sensie - chory
    na łeb to umorzyć - trzeba naprawdę mocno nawywijać żeby trafić na
    przymusowe leczenie. Czyli defacto tacy głupawi są bezkarni, nawet jak
    działają w watunkach wiecznej recydywy. Za to jak ktoś się będzie przed
    takim bronił to może być pewny zainteresowania organów. Pamiętasz jak po
    sopocie łaził tak chory i zaczepiał i pluł na ludzi? Robert twierdził że
    w sumie to przecież nic złego się nie dzieje, tylko trafi w końcy na
    niewłaściwych ludzi i będzie problem... Tak to działa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!