  • Data: 2023-07-09 08:34:31
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Absolutnie niegłupie. Co więcej, sam z lubością stosujesz takie zasady
    > oceniając np. policjantów, czy innych profesjonalistów, którzy z racji
    > posiadanej wiedzy, czy nawet spodziewanych predyspozycji powinni móc
    > ocenić sytuację lepiej. I dlatego też, jak coś przeskrobią są (powinni
    > być) oceniani surowiej.

    To jest trochę inna sytuacja - policjanci mają prawo mieć pałę, taser i
    broń, bo zostali do tego przeszkoleni. Inaczej by po prostu nie nieli -
    tak jak zwykły obywatel. Nie mówię o uprawnieniach zawodowych związanych
    z wykonywaniem zawodu (bo rzeczywiście od dowodzącego akcją gaśniczą
    można wymagać więcej niż od zenka spod monopolu i dlatego zenek nie
    dowodzi) a o zwykych obywatelach w zwykłych sprawach.

    BTW - jestem ostatnim co by się profesjonalizmu lub predyspozycji po
    kulsonach spodziewał i wyjaśniłem dlaczego przecietny kulson będzie
    odbiegał w dół od średniej krajowej na stanowiskach niefizycznych:P

    > Nikt tego tak nie stosuje.

    Jeszcze nie. Dlatego napisałem "jeszcze tego brakuje". Ale to to samo
    rozumowanie że "inteligentniejszy popełnia większą winę" tylko na
    następnym poziomie.

    > Osoba dojrzała wie, że lewe prawko i gwałty
    > są złe.

    To jak jest niedojrzała to ubezwłasnowolnić a jak trzeba to kierować na
    "reedukację".

    > Ale jak kobieta jest w szoku poporodowym to ma taryfę ulgową, a
    > jak osoba dorosła jest na spektrum i ma np. aspergera, to ma problemy z
    > oceną pewnych sytuacji - chciałbyś karać takie osoby?

    Trudno - karać nie - ale jak ma problem z oceną to powinien miec
    opiekuna prawnego. Moje prywatne zdanie jest takie, że jak sprawa jest
    umarzana z powodu stanu psychicznego, to osoba ta powinna być kierowana
    na przymusowe leczenie, dostawać kuratora sądowego, prokurator
    obowiązkowo powinien za każdym razem badać czy nie zachodzą przesłanki
    do ubezwłasonolnienia itd. Albo niech normalnie odpowiada.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!