  • Data: 2023-07-11 06:04:16
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-07-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Znów porównujesz do sytuacji zawodowej. Ja piszę o takich typu koleś
    > strzelał w centrum miasta i w sumie nic mu nie zrobili bo głupaway i
    > powiedział że on w sumie nie wiedział w tym nic złego, niktogo nie
    > trafił to można się rozejść.

    Bo to są najbardziejjaskrawe przypadki/przykłady. Niejaskrawy, za to
    powszechny to wspomniane zachowania poporodowe. Ale pod względem "idei",
    jak to działa, to jest to to samo. Weź osobę starszą, zniedołężniałą,
    wykorzystaj to dla zawaracia umowy, lub namów, aby popełniła jakiś czyn
    karalny. Będzie umowa ważna a babcia winna?

    > Ogólnie jest sytuacja taka, że patusom więcj uchodzi na sucho, bo truda
    > sytuacja życiowa, bo patus to patus itd.

    MZ demonizujesz z lekka.

    > Różne rzeczy są społecznie akceptowalne dla patusów i różne dla
    > inteligencji.

    Na szczęscie będzie to oceniane nbardziej podług tej inteligencji. No
    chyba, że wszyscy spatusiejemy.

    > Przecież nie postuluję raportu mniejszości, tylko że jak ktoś popełni
    > czyn zabronony i okazuje się niepoczytalny to albo go obowiązkowo leczyć
    > i niech lekarz odpowiada za to żeby był bezpieczny dla społeczeństwa
    > albo karać. A nie że ktoś jest bezkarny bo głupi albo jebnięty.

    Był niepoczytalny w danych okolicznościach. Po co mu opiekun prawny jak
    te okoliczności są jasne i wiadomo czym uwarunkowane?

    --
    Marcin