  • Data: 2023-07-12 05:52:49
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak jest madrzejszy, kulturalniejszy itp. to nie powinien odpierdalać
    > maniany jak jakis patus :)

    Nie powinien ani jeden ani drugi. Nie widzę powodu żeby patusa traktować
    łagodniej.

    > Dajesz znowu przykłady sytuacji, które MZ nie maja miejsca.

    Jak nie mają? To "normalna" kara i dla zwykłego człowieka jest o wiele
    bardziej uciążliwa niż dla patusa.

    > Nie jak nie jesteś patolem, ale jak jesteś kims, po kim nalezy się
    > spodziewać, że nie miał cienia watpliwości co do tego, że popełnia czyn
    > zabroniony, lub powinien był to wiedzieć.

    Zachodzi tu daleko idąca korelacja - zwykle patusy nadmiarem
    inteligencji nie grzeszą. Do tego stopnia, że policmajster robert wprost
    napisał że mądrzejszemu przypisuje większą winę (co dość dobrze się
    wpisuje w mentalność policji że problemem dla nich nie są patusy a
    obywatele którzy oczekują że policja ruszy dupy do patusów).

    > To zapłaci.

    A wcale bo nie - jak jest niepoczytalna to cywilnie nie odpowiada, jak
    popełnia tylko wykroczenie to postępowanie umorzone od ręki i nawet nie
    można w sumie żadnego środka zapobiegawczego zarządzić. I co
    poroponujesz - niech sobie babcia chodzi i rysuje i karać tych co się
    bronią?

    > Przykład konkretny poproszę.

    Cytat z roberta:P

    "Dlaczego ktoś z większym IQ ma być traktowany surowiej od głupka?

    Bo ponosi większą winę"

    > No bo się słabo rozglądasz. Taki system funkcjonuje od pokoleń.

    Nie prawda - kiedyś jak ktoś kogoś zabił to albo ponosił konsekwencje
    albo był po prostu szlachcicem czy magnatem i nie podlegał prawu. Terz
    czterech kulsonów torturuje na śmierć człowieka między innymi w czasie
    duszenia łamąc mu grdykę i się organy zastanawiają czy kulson jest
    wystarczajco inteligentny żeby wiedzieć że duszenie człowieka może
    prowadzić do śmierci. I co więcej dochodzą do wniosku, że nie - kulson
    nie wiedział!

    > I w sytuacjach skrajnych tak się dzieje.

    Wcale niekoniecznie skrajnych.

    > Ale to jest opieka
    > post-faktum, nie prewencyjna. Póki się coś nie wydarzy to się czyjejs
    > wolności nie ogranicza.

    No ale się właśnie już wydarzyło. Przecież piszę, że za każdym razem gdy
    stwierdzono niepoczytalność i jest to powiedem odstąpienia od ukarania.

    > Jak się coś wydarzy, to trzeba sprawdzić
    > dlaczego.

    O tym piszę - obowiązkowo.

    --
    Shrek