    From: "Angie" <j...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Grożny pies a mieszkańcy
    Date: Mon, 14 May 2007 17:49:49 +0200

    Użytkownik "Dorota ***" <d...@W...op.pl> napisał w wiadomości
    news:f29urv$l0v$1@news.onet.pl...

    > Wyjaśnienie powyżej.

    Wlasnie przeczytalam. Zastanawiam sie ile wypadkow pogryzien jest
    prowokowanych przez same ofiary. Koles chwycil kij na widok psa? Mysle, ze
    gdyby pies mial zle zamiary to taka akcja moglaby go dodatkowo rozjuszyc.
    Czasami najlepiej jest nie wpadac w panike i nie histeryzowac. Nie kazdy
    pies luzem zagryza od razu kazdego napotkanego czlowieka:)

    > Dzieci najpierw zatrzymałam, kazałam spuścić wzrok i pomału iść w moim
    > kierunku. Tak w skrócie.

    Przemieszczanie sie w przypadku grozby ataku psa nie jest najlepszym
    pomyslem. Najlepiej stanac nieruchomo, bokiem na lekko ugietych nogach
    twarza zwrocona do psa aby moc widziec jego atak. Postawa bokiem da ci
    wieksza stabilnosc jesli pies skoczy na ciebie. Nie wolno mu patrzec w oczy,
    ale nie wolno tez calkiem odwrocic wzroku - musisz patrzec na niego aby moc
    kontrolowac jego zachowanie. Wazne jest zeby zachowac sie jak najdluzej w
    pozycji pionowej - jesli to nierealne - bo wiadomo ze dziecko pies
    przewroci i tak - trzeba skulic sie w na kleczkach, z glowa przyciagnieta do
    kolan, schowana twarza, i dlonmi splecionymi na karku - aby chronic kark,
    uszy, twarz.

    > Jeszcze raz im ucieknie, to zgłoszę.

    I tak wlasnie rob. Nie mam ani cienia zrozumienia dla nieodpowiedzialnosci
    takich wlascicieli, ktorzy dobro psa ["musi sie wybiegac"], przedkladaja nad
    zdrowie i zycie innych ludzi. Pewnie dlatego, ze sama hoduje psy, ktore sa
    na owej liscie szczegolnie agresywnych:))

    Angie