  • Data: 2004-11-01 22:57:51
    Temat: Re: Faktura VAT na osobę fizyczną
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 1 Nov 2004, Henryk Gruszka wrote:

    >+ Fakturę wystawiasz nabywcy na jego określone życzenie. Choć lepiej zapytać
    >+ nabywcę przed zawarciem transakcji zakupu czy ją sobie życzy. Bo ci namiesza
    >+ w papierach jak mu się co odmieni.

    W jaki deseń "namiesza" ??
    Podatnik przyjął sobie jakiś niezdrowy mechanizm numeracji i wydawania
    faktur czy jak ? ;)
    Owszem, na .podatki od czasu do czasu powraca problem zdziwienia
    że "można sobie wybrać"... :) (coś ! :))

    [...]
    >+ właściwszym jest skasowanie i przedłożenie faktury do potwierdzenia
    >+ czytelnym podpisem na kopii

    Erm... a obowiązek podpisu to skąd ?
    Od 1.V.2004 obowiązuje (VI Dyrektywa UE) *ZAKAZ* ustanawiania
    przepisów nakazujących podpisywać faktury !!

    Faktury w szczególności *nie są*:
    - dowodami zawarcia umowy
    - dowodami wydania towaru
    - dowodami wpłaty gotówki
    - gwarancjami i poręczeniami
    -...

    Oczywiście na tym samym "papierze" co faktura MOŻE być zawarty komplet
    wymienionych dokumentów :)
    Ale IMO we własnym interesie należy OPISAĆ poszczególne części
    i kazać podpisać OSOBNO (osobnymi podpsami):
    - "towar przyjąłem" (to znaczy CO INNEGO niż "fakturę przyjąłem" :])
    - "zapłatę gotówką przyjąłem"
    ...i tak (każda strona swoje !) dalej... :)
    Oczywiście jak ktoś lubi "osobne papiery" to jak najbardziej.

    >+ która ci pozostaje a następnie wręczenie mu
    >+ orginału.W pierwszym przypadku warto jest aby ci udzielił z wyprzedzeniem
    >+ nabycia upoważnienia do wystawienia faktury w jego imieniu bez obowiązku
    >+ parafowania.

    "Podstawa prawna uchylona" !
    AFAIK, AFAIR & IMO :)

    >+ W przypadku osobstego odbioru niech ci lepiej czytelnie
    >+ podpisze.

    ...zakaz ustanawiania nakazu podpisywania faktur j.w.... !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd