  • Data: 2008-02-02 14:34:45
    Temat: Re: Ewakuacja
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <l...@o...eu> wrote
    > Albo opiekunem obloznie chorej osoby, ktoremu wszystko jedno.

    Jeśli ewakuacja zagrażałaby bezpośrednio zdrowiu takiej osoby, wątpię, aby
    ktoś używał siły wobec oporu.

    > Interesuja mnie jedynie ewentualne konsekwencje prawne mojej swiadomej
    > decyzji,
    > oraz mozliwosci uzycia sily w przypadku stawiania oporu.

    Zależy kto podejmuje taką decyzję i o kim. Np. taka sytuacja: nie otwierasz
    drzwi, w środku Ty i chora osoba. W rzeczywistości to Ty uniemożliwisz jej
    ewakucję, a więc narażasz na niebezpieczeństwo(popełniasz przestępstwo).
    Ciekawe co byłoby gdy ta osoba stawiała opór strażakowi, który by ją
    wynosił. Tutaj zadaje się to zależeć, od tego co byłoby dla nie większym
    zagrożenie-ewakuacja czy pozostanie.