    Subject: Re: Ewa Tylman cd
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 17 Nov 2019 19:40:41 +0100

    W dniu 17.11.2019 o 17:26, J.F. pisze:

    > Ale ja przeciez dopuszczam, ze jeden z tych organow chcial detektywa
    > wrobic.

    No to jeszcze główna oskarżona musiałaby z organami współpracować celem
    wrobienia obcego jej człowieka i to w sytuacji, gdy tak naprawdę sama
    zainteresowana siebie samą wrabiała. Dość karkołomna - przyznasz -
    koncepcja logiczna.

    I to w sytuacji, gdy moim zdaniem o wiele bardziej oczywista - choć nie
    twierdzę, że prawdziwa - jest koncepcja, że detektyw chciał zarobić
    premię za znalezienie świadka zabójstwa i dogadał się z kobietą. Tam
    była nagroda w kwocie miliona złotych, to było sie czym dzielić.

    Tylko trzeba było jakoś to sensownie uzasadnić, bo samo założenie, że
    jej zwłoki znalazły się w wodzie pod mostem, na którym ostatni raz była
    widziana przez monitoring był dość oczywista i stawiając na to była
    spora szansa, że się trafi.

    > Moze po prostu policjantom detektyw czyms podpadl.

    Mnie przykładowo podk...ił podsuwaniem fałszywych dowodów. Założenie, że
    kobieta jest w wodzie było dość oczywiste, ale naoczny świadek - rzekomy
    - że ją tam wrzucono powodował, ze to na rzece koncentrowano się,
    podczas, gdy kobieta mogła jednak być w innym miejscu. A za tych
    "policjantów", to się nie wypowiadam. Mogli oczywiście mieć swoje
    powody, ale namówić do współpracy w tym zakresie tę kobietę, to już dość
    złożona sprawa.

    > Przeciez policja nie bedzie czekala 5 lat na zakonczenie procesu,
    > tylko od razu sobie dopisze - sprawce wykryto.

    A wiesz, kiedy się to dopisuje? Czy tak sobie piszesz :-)

    > A jak potem np badania genetyczne wykaza, ze to nie ten, to ...
    > statystyka za stary rok nie jest juz zamknieta ?

    Jest. i daltego się nie dopisuje :-)

    > A tu akurat pare dowodow nie wykluczylo ... i sie rodzi kolejne
    > pytanie - Komenda mial pecha, czy jakos te dowody podrasowali ?

    Moim zdaniem błąd logiczny. Kobieta wskazała, że jego rysopis jest
    podobny do sprawcy. Reszta im pasowała, bo był akurat na tej imprezie.
    Pytanie - bo nie znam szczegółów - czy podrasowano portret pamięciowy,
    czy faktycznie sprawca był podobny do Komendy. Tak, czy siak, o ile
    widzę tu poszlaki na ukierunkowanie procesu na Komendę, to o dowodach
    nic media nie donoszą.

    --
    Robert Tomasik