    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Etyka w szkołach
    Date: Tue, 20 Jan 2009 08:35:14 +0100
    <gknmno$l7b$1@inews.gazeta.pl> <gknn9o$ksa$2@news.interia.pl>
    <6...@i...googlegroups.com>
    <7...@e...googlegroups.com>
    <gknoi9$mbs$2@news.interia.pl> <gknpt0$9nv$2@inews.gazeta.pl>
    <gknprg$o01$1@news.interia.pl> <gko138$no1$1@inews.gazeta.pl>
    <gko221$3u6$2@news.interia.pl> <gkphf5$oij$2@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkphr5$ui2$1@news.interia.pl> <gkpjto$2ai$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkpj4a$ee$2@news.interia.pl> <gkppf3$g5v$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkq041$hl9$3@news.interia.pl> <gkq8rh$cmm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gkqigk$adm$1@news.interia.pl> <gksbg2$8md$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gkslsc$us6$1@news.interia.pl> <gl1vbn$r3o$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gl1v94$prd$1@news.interia.pl> <gl24pi$89t$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gl2f0k$eah$2@news.interia.pl> <gl2sjd$sbq$1@node2.news.atman.pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 19 styczeń 2009 22:52
    (autor armar
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gl2sjd$sbq$1@node2.news.atman.pl>):

    > Problem w tym, że nie zauważasz, że szkoła to instytucja
    > do krzewienia nauki, a nie religii.
    > Biologia jest nauką, a religia nie jest.

    Twoim zdaniem. Moim zdaniem religia to taki sam przedmiot jak inny. Z języka
    polskiego i wiedzy o kulturze chcesz usunąć rzeczy związane z religią?
    Przecie większość omawianych tam rzeczy ma mniejszy lub większy związek z
    religią i to ba! zazwyczaj chrześcijańską.

    > Praktykowanie religii w szkołach jest niezgodne z art 53 par 7
    > Konstytucji RP:
    > "Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do nieuczestniczenia
    > w praktykach religijnych."

    I nikt też nie praktykuje religijnie (poza przypadkami nadużyć, jak w każdej
    dziedzinie) na przedmiocie ,,religia'', który po prostu naucza o tematyce
    związanej z różnymi wierzeniami.

    Na j. polskim przerabialiśmy mity greckie. Czy wtedy zmuszano mnie do
    uczestniczenia w greckich praktykach religijnych?

    > Polska zlekceważyła ten zapis, a jak wiesz
    > (sądząc po poziomie Twoich wypowiedzi, to nie wiesz)
    > w szkole "lekcja" religii rozpoczyna się od:
    > "W imię ojca i syna i ducha świętego..." (czy jakoś tak to idzie)
    > i w tym miejscu obowiązkowo należy na ciele pokazać znak
    > przypominający o narzędziu tortur dla skazańców.

    blebleble.... Nic nie trzeba. gadanie wojujących ateistów, których szatan
    podpuszcza.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.