  • Data: 2011-03-16 18:09:44
    Temat: Re: Emerytura po zmarłym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/16/2011 12:15 PM, dK wrote:

    > Jeszcze krótkie obiasnienie dlaczego. Artykuł ten wyraźnie wskazuje
    > osoby uprawnione do odbioru

    co to znaczy do odbioru?
    podej definicję tego powołując się na jakiś przepis.

    i ewentualną kolejność (przy braku małżonka,
    > lub dzieci).

    i ewentualną kolejność odbioru.

    Ani słowa tam nie ma o prawie do dysponowania tym co się odebrało.

    > Można bowiem wyobrazić sobie sytuację takiego przebiegu
    > postępowania spadkowego, że akurat te osoby nie byłyby objęte tym:
    > 1) Testament wskazuje wyłącznie np. brata zmarłego w Ameryce
    > 2) Osoby określone w artykule mogą umrzeć.
    > Gdyby ta emerytura byłą w masie spadkowej, to mogłoby dojść do jej
    > wypłacenia osobie nieobiętej tym artykułem

    zgadza sie.
    i musiałaby oddać to co odebrała. to jakieś trudne do wyobrażenia?

    > Artykuł ten ma za zadanie chronić materialnie członków wspólnego
    > gospodarstwa domowego.
    > To wyjasnienie osoby z ZUSu.

    kto to jest "osoba z zusu"? i jakie ma podstawy do inerpretowania przepisów?
    możesz umieścic tutaj to wyjaśnienie "osoby z zusu". z jej podpisem?

    > Czyli

    czyli ktoś coś w zus powiedział.

    zajrzyj na p.s.p.podatki
    tam ci większość skutecznie wyjaśni co oznacza, że ktoś coś w US lub ZUS
    powiedział.