  • Data: 2011-03-16 17:15:47
    Temat: Re: Emerytura po zmarłym
    Od: "dK" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4d80ec3a$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...

    > BO TAK STANOWI PRAWO!
    > Czy jasne ??????
    > Dzisiaj byłem w ZUSie i w całości potwierdzili że pieniadze z ostatniej
    > emerytury nie mogą być uznane jako masa spadkowa własnie na podstawie
    > cytowanego artykułu.

    Jeszcze krótkie obiasnienie dlaczego. Artykuł ten wyraźnie wskazuje osoby
    uprawnione do odbioru i ewentualną kolejność (przy braku małżonka, lub
    dzieci). Można bowiem wyobrazić sobie sytuację takiego przebiegu
    postępowania spadkowego, że akurat te osoby nie byłyby objęte tym:
    1) Testament wskazuje wyłącznie np. brata zmarłego w Ameryce
    2) Osoby określone w artykule mogą umrzeć.
    Gdyby ta emerytura byłą w masie spadkowej, to mogłoby dojść do jej
    wypłacenia osobie nieobiętej tym artykułem

    Artykuł ten ma za zadanie chronić materialnie członków wspólnego
    gospodarstwa domowego. To wyjasnienie osoby z ZUSu. Czyli tak jak to gdzieś
    było wspomniane w tym watku. Renta rodzinna jest dopiero przyznawana po
    wygaśnięciu prawa do emerytury. W tym przypadku od kwietnia. Rodzina
    zmarłego nie moze być pozbawiona środków do życia, które zapewniała do tej
    pory wypłacana emerytura.

    dK