  • Data: 2005-01-06 15:53:01
    Temat: Re: Eksmisja
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam problem ;) - ale poważnie, tak sie głowie od pewnego czasu nad
    mechanizmem
    > eksmisji, a dokładnie: jeżeli jestem studentem i mieszkam na stancji u
    pewnej
    > przesympatycznej Pani (nie jestem zameldowany ), ostatni dowiedziałem się
    ze
    > Pani nie regulowała opłat od października, no i przyszło pismo, że te
    opłaty
    > trzeba uregolować w ciągu 14 dni, jeżeli nie to: jeśli Pani zamieszkuje
    > mieszkanie prawnie (co to znaczy? z posiadanych informacji mieszka tu od
> [...]

    eee...

    po pierwsze prim najpierw musi byc w opoznieniu z zaplata za co najmniej 3
    okresy platnosci

    po drugie prim nastepnei musi dostac wezwanie do zaplaty w terminie miesiaca
    z informacja, ze jak nie to eksmisja itp.

    po trzecie prim potem - jezeli ma odpowiednio niskie dochody ( art. 12
    ustawy o ochronie praw lokatorow ) - musza jej przedstawic ugode z
    rozlozeniem na raty i innymi duperelami

    dopiero po zawarciu ugody i jej realizowania przez dwa miesiace moga
    wypowiedziec (na pismie) stosunek najmu z zachowaniem miesiecznego terminu
    wypowiedzenia na koniec miesiaca kal. (tzn. jezeli babka dostala pismo z
    wypowiedzeniem dajmy na to 15 marca , to konczy sie jej najem 30 kwietnia o
    24.00).

    jezeli to zrobia...to wtedy musza wytoczyc powodztwo i dopiero dostana
    wyrok, ktory nakaze eksmisje... ale tylko tej babki. najlepiej proponuje sie
    ukrywac w mieszkaniu tzn. zeby gmina czy spoldzielnia nic o tobie nie
    wiedziala, a potem jak wpadnie komornik to spytac go czy jestes w wyroku ,
    tj. czy sad nakaz rowniez tobie opuscic ten lokal. jezeli powod nic o tobie
    nie bedzie wiedzial to ciebie nie pozwie .

    aha..no i pewnie sad wstrzyma wykonanie wyroku dopoki babka nie dostanie
    oferty zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego...

    reasumujac ... droga do eksmisji jest dluga, uciazliwa i usiana szeroka jak
    baltyk gama trudnosci, ktore dla niektorych wynajmujacych sa nie do
    pokonania...

    konrad

    po wiecej szczegolow ustawa o ochronie praw lokatorow i mieszkaniowym
    zasobie gminy