  • Data: 2005-01-06 19:04:08
    Temat: Re: Eksmisja
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy te wszystkie przepisy o wynajmie mieszkania dotyczą również takiej
    > sytuacji jak
    > wynajęcie swojego mieszkania (spółdzielczego) osobie prywatnej ?
    > Czy dajmy na to jeśli wynajmę takie mieszkanie komuś komu np. nie zechce
    się
    > zwolnic
    > go pomimo wypowiedzenia lub zakończenia trwania okresu umowy będę miał
    przed
    > sobą
    > taką samą procedurę jak opisujesz wyżej ?
    > Jak ewentualnie zabezpieczyć się przed takim przypadkiem ,lub przed tym
> [...]

    pewnie. nawet w szczegolnosci takiej sytuacji, bo jezeli chodzi o np.
    wynajmowanie studentom to sa tam jakies zastrzezenia (przy akademikach etc..
    odsylam po szczegoly do ustaw)

    a co do ewentuanego zabezpieczania się to trudno mi wskazac jakikolwiek
    sposob. niektorzy praktykowali np. wypowiedzenie in blanco ze strony najemcy
    (ktorego obostrzenia nie dotycza). wlasciciel wstawial okreslona date w
    wypowiedzeniu i po klopocie, ale imho jest to czynnosc pozorna badz sluzaca
    do obejscia prawa (art. 58 kc) i nie bedzie skuteczne.

    generalnie ustawa chroni lokatorow i to bardzo dobrze :) a przeciez tego
    chcemy :) ...vide ostatnie ceregiela z ta ustawa w sejmie odnoscie podwyzek
    czynszow.

    konrad