  • 1. Data: 2005-01-06 09:38:31
    Temat: Eksmisja
    Od: "Krzysiek " <k...@g...pl>

    Witam.

    Mam problem ;) - ale poważnie, tak sie głowie od pewnego czasu nad mechanizmem
    eksmisji, a dokładnie: jeżeli jestem studentem i mieszkam na stancji u pewnej
    przesympatycznej Pani (nie jestem zameldowany ), ostatni dowiedziałem się ze
    Pani nie regulowała opłat od października, no i przyszło pismo, że te opłaty
    trzeba uregolować w ciągu 14 dni, jeżeli nie to: jeśli Pani zamieszkuje
    mieszkanie prawnie (co to znaczy? z posiadanych informacji mieszka tu od
    urodzenia, czyli pewno prawnie) to bedzie sprawa, a jeli bezprawnie to
    eksmisja, no i teraz sedno sprawy, jeżeli doszło by do eksmisji czy komornik
    może zająć również moje rzeczy np. komputer?!? czy moich nie rusza a
    przyczepia się włąścicielki mieszkania?

    P.S. Bardzo bym prosił o odpowiedź i radę, bo jak moje rzeczy tezż może
    komornik zająć to trzeba się przygotować na ewakuację :)

    Z góry wielkie dzięki.

  • 2. Data: 2005-01-06 15:53:01
    Temat: Re: Eksmisja
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    komornik
    > może zająć również moje rzeczy np. komputer?!? czy moich nie rusza a

    eee...

    po pierwsze prim najpierw musi byc w opoznieniu z zaplata za co najmniej 3
    okresy platnosci

    po drugie prim nastepnei musi dostac wezwanie do zaplaty w terminie miesiaca
    z informacja, ze jak nie to eksmisja itp.

    po trzecie prim potem - jezeli ma odpowiednio niskie dochody ( art. 12
    ustawy o ochronie praw lokatorow ) - musza jej przedstawic ugode z
    rozlozeniem na raty i innymi duperelami

    dopiero po zawarciu ugody i jej realizowania przez dwa miesiace moga
    wypowiedziec (na pismie) stosunek najmu z zachowaniem miesiecznego terminu
    wypowiedzenia na koniec miesiaca kal. (tzn. jezeli babka dostala pismo z
    wypowiedzeniem dajmy na to 15 marca , to konczy sie jej najem 30 kwietnia o
    24.00).

    jezeli to zrobia...to wtedy musza wytoczyc powodztwo i dopiero dostana
    wyrok, ktory nakaze eksmisje... ale tylko tej babki. najlepiej proponuje sie
    ukrywac w mieszkaniu tzn. zeby gmina czy spoldzielnia nic o tobie nie
    wiedziala, a potem jak wpadnie komornik to spytac go czy jestes w wyroku ,
    tj. czy sad nakaz rowniez tobie opuscic ten lokal. jezeli powod nic o tobie
    nie bedzie wiedzial to ciebie nie pozwie .

    aha..no i pewnie sad wstrzyma wykonanie wyroku dopoki babka nie dostanie
    oferty zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego...

    reasumujac ... droga do eksmisji jest dluga, uciazliwa i usiana szeroka jak
    baltyk gama trudnosci, ktore dla niektorych wynajmujacych sa nie do
    pokonania...

    konrad

    po wiecej szczegolow ustawa o ochronie praw lokatorow i mieszkaniowym
    zasobie gminy

  • 3. Data: 2005-01-06 18:56:16
    Od: "chres37" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:crjn3m$cnh$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > pokonania...
    >
    > konrad
    >
    > po wiecej szczegolow ustawa o ochronie praw lokatorow i mieszkaniowym

    Czy te wszystkie przepisy o wynajmie mieszkania dotyczą również takiej
    sytuacji jak
    wynajęcie swojego mieszkania (spółdzielczego) osobie prywatnej ?
    Czy dajmy na to jeśli wynajmę takie mieszkanie komuś komu np. nie zechce się
    zwolnic
    go pomimo wypowiedzenia lub zakończenia trwania okresu umowy będę miał przed
    sobą
    taką samą procedurę jak opisujesz wyżej ?
    Jak ewentualnie zabezpieczyć się przed takim przypadkiem ,lub przed tym żeby
    ktoś komu wynajmę swoje mieszkanie nie pozostawił go (mówiąc delikatnie) w
    stanie odmiennym od poprzedniego?
    Pzdrw.
    ch37

  • 4. Data: 2005-01-06 19:04:08
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    żeby
    > ktoś komu wynajmę swoje mieszkanie nie pozostawił go (mówiąc delikatnie) w

    pewnie. nawet w szczegolnosci takiej sytuacji, bo jezeli chodzi o np.
    wynajmowanie studentom to sa tam jakies zastrzezenia (przy akademikach etc..
    odsylam po szczegoly do ustaw)

    a co do ewentuanego zabezpieczania się to trudno mi wskazac jakikolwiek
    sposob. niektorzy praktykowali np. wypowiedzenie in blanco ze strony najemcy
    (ktorego obostrzenia nie dotycza). wlasciciel wstawial okreslona date w
    wypowiedzeniu i po klopocie, ale imho jest to czynnosc pozorna badz sluzaca
    do obejscia prawa (art. 58 kc) i nie bedzie skuteczne.

    generalnie ustawa chroni lokatorow i to bardzo dobrze :) a przeciez tego
    chcemy :) ...vide ostatnie ceregiela z ta ustawa w sejmie odnoscie podwyzek
    czynszow.

    konrad

  • 5. Data: 2005-01-06 20:51:47
    Od: "chres37" <k...@n...pl>

> [...]
    >
    > generalnie ustawa chroni lokatorow i to bardzo dobrze :) a przeciez tego
    > chcemy :) ...vide ostatnie ceregiela z ta ustawa w sejmie odnoscie

    cóż , chyba musimy sobie pogratulować prawa jakie nam uchwalili nasi
    wspaniali posłowie i pozostaje tylko liczyć na szczęście lub "dobrą wolę "
    ze strony ewentualnego podnajemcy (już nie chcę nawet pytać o sytuację gdy
    miałby on jeszcze małe dzieci etc.) a może lepiej wynająć "na dziko"- i w
    razie takich problemów mieć te przepisy po prostu w d....
    ch37

  • 6. Data: 2005-01-06 22:24:55
    Od: "maiku" <m...@g...pl>

    chres37 <k...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > miałby on jeszcze małe dzieci etc.) a może lepiej wynająć "na dziko"- i w
    > razie takich problemów mieć te przepisy po prostu w d....

    Na dziko? Też dupa zimna. Zawsze wpadasz pod ustawę o ochronie lokatorów. Jest
    niby możliwość najmu okazjonalnego, ale... Funkcjonuje od sześciu dni i co to
    za twór, to ciężko stwierdzić. Zobaczmy jak zadziała w praktyce (eksmisje bez
    ceregieli).
    Gros właścicieli bulwersuje nie wysokość czynszów (te w uśrednieniu są rynkowe
    - rynek danego miejsca więcej nie da), ale niemożność rozstania się z ... (się
    nie wyrażam) lokatorem. Nie płaci od nastu lat, wszyscy mieszkańcy mają dość
    żulii i uprzykrzania życia, ale ja to ... muszę tolerować, bo nalezy się lokal
    socjalny (a gmina ma inne zadania, niż dostarczanie lokali dla marginesu
    społecznego). I co mam prawo z moją własnością? Mam prawo płacić podatki i
    koszty remontu.