eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEgzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp › Re: Egzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Egzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku,
    koszty, itp
    Date: Tue, 03 Nov 2009 22:48:02 +0100

    White Rabbit pisze:

    > Czy w razie niepowodzenia w poszukiwaniu majątku, mogę w kolejnym
    > wniosku/aneksie
    > rozszerzyć skalę poszukiwań, a na razie skupić się na ZUS ?

    Możesz.

    > Słyszałem, że w przypadku wniosku o poszukiwanie, majątku komornicy żądają
    > już przy jego składaniu
    > zaliczki na pokrycie wszystkich kosztów ew. zapytań?

    Tak zazwyczaj się dzieje. Przy czym nie zawsze jest to żądanie od
    razu przy składaniu wniosku, a na pewno brak zapłaty nie jest powodem do
    jego odrzucenia. W najgorszym przypadku komornik wezwie na piśmie do
    zapłaty i dokona czynności dopiero po otrzymaniu zaliczki.

    > Tym bardziej mnie to dziwi, bo ponoć tylko ZUS żąda od komornika opłat za
    > wydanie informacji
    > (ok. 30zł), a w pozostałe urzędy (m.in. Ewidencja Ludności, US, CEPiK)
    > udzialają
    > komornikom takich informacji bezpłatnie...

    Jeśli bezpłatnie, to komornik też nie weźmie zaliczki na zapytanie.

    Ponadto musisz rozgraniczyć dwie sprawy. Nie zawsze musisz zlecić
    poszukiwanie majątku dłużnika. Możesz po prostu zawnioskować o dokonanie
    odpowiednich zapytań i nie powinno to być traktowane jako poszukiwanie
    majątku.

    Poszukiwanie majątku jest usługą, którą komornik wykonuje na zlecenie
    wierzyciela, i jest ona oddzielnie płatna od samych kosztów zapytań.
    Teoretycznie ma motywować komornika do - nomen omen - poszukiwania
    majątku dłużnika, ale często nie wykracza poza nic, co sam wierzyciel
    może zrobić i co może zawnioskować.

    > Niestety rzecz ma miejsce w stolicy... :(

    Kiedyś robiłem listę banków, które można zając. Bez spółdzielczych.
    Wyszło coś koło 50 banków. Nawet mam gdzieś taki wniosek w wordzie (są
    adresy central banków). Wpłaciłem komornikowi zaliczkę na [X+2]*5,65zł,
    gdzie X to liczba banków, które chciałem zająć, i na dwa listy dla mnie
    i dla dłużnika. W ostateczności można właśnie tak zrobić.

    --
    Liwiusz