eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEgzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp › Re: [OT]Re: Egzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp
  • Data: 2009-11-04 10:09:52
    Temat: Re: [OT]Re: Egzekucja komornicza od strony wierzyciela: poszukiwanie majątku, koszty, itp
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Czyli, jeżeli mam jakiegoś dłużnika który nie ma majątku, a chcę go
    > pognębić, to mogę mu w majestacie prawa "napompować" dług tak że jak już
    > będzie miał majątek to mu nie starczy na spłatę długu?

    Niby tak, ale... (patrz niżej)

    > Bo rozumiem że od tych kosztów komornika należą się ustawowe odsetki ?

    Niespecjalnie. Ja przynajmniej dochodzę bez odsetek. Podobnie jest z
    kosztami sądowymi - sąd zazwyczaj nie zasądza ich z odsetkami.

    > I pytanie, czy z kwotą powiększoną o te 2000 to idę od razu do komornika
    > (powiedzmy za rok)? czy też musi to jeszcze "klepnąć" sąd?

    Nie musi, komornik na tytule wykonawczym umieszcza informacje jakie
    koszty poniósł wierzyciel i potem można wnioskować o egzekucję tych
    kosztów w kolejnej egzekucji.

    --
    Liwiusz