  • Data: 2010-10-14 11:56:46
    Temat: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/14/2010 5:48 AM, Krzysztof wrote:
    > "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało to układanie planów rok w rok na nowo.
    > Czy nie można po prostu stworzyć stałego grafiku zajęć i plan np. klasy
    > III A przyjmuje w kolejnym roku zeszłoroczna II A?

    Nie da się. Z roku na rok zmienia ci się ilość klas.
    Ciągnie to za sobą inną ilośc godzin poszczególnych przedmiotów. Czasami
    tak sporą, że albo dla jednego nauczyciela brakuje zajęć i coś trzeba z
    nim zrobić dając mu np. plastykę, muzyke czy nawet zajęcia w świetlicy,
    albo jednego trzeba zatrudnić i wszystko szlag ci trafia.

    Dlatego tez nie da się w szkole dać nauczycielom 18 godzin i cześć.
    Bo jak ci w nastepnym roku jednej klasy ubędzie to będziesz musiał cześć
    nauczycieli zwolnić, a za rok jak ci klasa przybędzie znowu nowych
    szukać. A znalezienie nauczyciela to nie prosta sprawa.
    Po za tym jak ci zajęc plastyki wyjdzie 26, co to z tym fantem zrobic.
    drugi naczyciel na pół etatu?
    Dlatego nauczycielom zwykle daje się po 22 - 24 godziny.
    jeśli klas ubywa to spada im ilosc nadgodzin, ale nie musisz nikogo
    zwalniać ani zatrudniać. masz stałą ekipę ludzi, którzy się już znają i
    ze sobą jako tako współpracują.
    Jak co roku będziesz miał nowych to z takiej zbieraniny porządnego
    zespołu nigdy nie stowrzysz. A uwierz mi, że jeden nowy "pierdziel"
    przez rok potrafi rozwalić nawet najlepiej zorganizowaną grupę.