  • Data: 2017-12-20 21:23:04
    Temat: Re: Dziedziczenie, spadek, zgłoszenie do US, takie klimaty
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/20/2017 10:56 AM, Tomaszek wrote:
    > Mam w ręku prawomocne orzeczenie o nabyciu spadku przez moje ciotki z
    > mocy testamentu (orzeczenie uprawomocniło się 1 grudnia 2017) Dziedziczą
    > one mieszkanie po zmarłej babce po połowie. Ja wchodziłem w rachubę jako
    > spadkobierca ustawowy. Mi nie przypada nic. Na rozprawie spadkowej
    > zresztą odrzuciłem spadek w razie jakby coś tam jednak było śmierdzącego.
    > Wiem, wiem... pozbawiłem się prawa do zachowku.
    >
    > Czy muszę zgłaszać ten fakt, że nic nie dziedziczę do US?
    > Z druku SD-Z2 nie wynika, by dotyczyło to mnie, ale może istnieje jakiś
    > inny druk...?
> [...]

    Masz dzieci?
    Bo jak odrzuciłeś spadek to one dziedziczą twoją część.
    To tak na marginesie odziedziczenia zera.

    Jeśli w orzeczeniu o nabyciu spadku nie jesteś wymieniony, że
    dziedziczysz cokolwiek to nie musisz składać niczego w US.
    Tym bardziej, ze spadek odrzuciłeś.

    Czy byla jakis inny majatk niz mieszkanie? co bylo w testamencie i co
    jest w orzeczenieu?
    Bo w testamencie można było napisać, ze ciotki dostają mieszkanie i nie
    wspomnieć o reszcie majątku.
    Co o pozostałym majątku mówi orzeczenie, jeśli mówi.
    Chybam ze testament nei rozporządzał mieszkaniem tak jak piszesz, a
    całością majątku.