  • Data: 2023-11-09 14:27:17
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 Nov 2023 13:28:13 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ja mam chyba inny tok rozumowania, ale wg Ciebie jeżeli np. pedał gazu
    > zaklinuje się przez dywanik w trakcie jazdy i dojdzie do zdarzenia, to
    > kto będzie ponosił winę bezpośrednią tego zdarzenia?
    >
    > Bo wg mnie, kierujący pojazdem.

    Ale dlatego, ze jest odpowiedzialny za dywanik?

    Bo zdarzenia miały miejsce, i generalnie:
    -za awarię kierujący nie ponosi odpowiedzialnosci, chyba, ze to jego
    wina - np kupil sobie niefirmowy dywanik, choc nawet niefirmowy nie
    powinien blokowac.

    -jak sie juz taka awaria przydarzy, to kierowca ma ograniczone
    możliwosci. Zgaszenie silnika moze sie nie udac, hamowanie moze
    sie nie udac, lub spalic hamulce, itp ...

    -jak kierowca ma mozliwosc jakiegos bezpiecznego zakonczenia sytuacji,
    to super, a jak nie ma lub sie nie uda ... to nie jego wina.

    Czesto bywa tak, ze kierowca dzwoni na policję, i starają sie cos
    wymyslec. No ale dzwonic nie wolno w czasie jazdy.

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-10-04/wielk
    a-brytania-elektryczne-auto-porwalo-wlasciciela-nie-
    dalo-sie-go-zatrzymac/
    https://spidersweb.pl/autoblog/elektryczny-mg-zs-ev-
    nie-chcial-sie-zatrzymac/

    Szczesliwie to tylko 50 było - niektorym sie to zdarzyło na
    autostradzie...

    J.