  • Data: 2023-11-10 00:45:24
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-11-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo monitor jest VGA?
    >
    > Ale moze byc jeszcze inaczej - kamera ma matryce np 12Mpix,
    > a FHD to tylko 2Mpx.

    Obstawiam, że instalacje z matrycami >=5MP to mniej niż 5%. Trzeba mieć
    MZ dobry powód aby coś takiego instalować i jeszcze mieć do tego
    odpowiedni DVR.

    > Albo jednak zapisuje te klatki FHD powiedzmy 4/s, a na życzenie
    > moze z nich wyprodukować film VGA ..

    Tylko, że przy typowych FHD a w wielu miejscach nadal 720i/p czy D1 to
    nie ma za wiele sensu, bo zapis nawet z x264 FHD, 25kl/s nie zajmuje
    dużo miejsca/pasma. Po kij to VGA tam miałoby być?

    Zawsze widziałem te strumienie mniejszej rozdzielczości jako
    przeznaczone do monitoringu zewnetrznego, a nie strumień podstawowy.
    Jeszcze te 10 lat temu faktyczna przepustowość "Internetu" była taka, że
    przy FHD podgląd się nie wyrabiał, nawet dla jednego kanału. Teraz to na
    ogół nie problem, więc istnienie kanału niższej rozdzielczości/jakosci,
    gdzie ta wyższa to FHD nie ma za dużego praktycznego sensu. Natomiast
    tych z UHD nie ma raczej za dużo.

    --
    Marcin