  • Data: 2023-11-10 00:31:52
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-11-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale dlatego, ze jest odpowiedzialny za dywanik?
    >
    > Bo zdarzenia miały miejsce, i generalnie:
    > -za awarię kierujący nie ponosi odpowiedzialnosci, chyba, ze to jego
    > wina - np kupil sobie niefirmowy dywanik, choc nawet niefirmowy nie
    > powinien blokowac.

    Jesli zauważył wczesniej, ze dywanik może wywinąć jakiś numer lub
    oceniając rozsądnie mógł się tego spodziewac to wina będzie. Firmowy czy
    nie firmowy.

    > -jak sie juz taka awaria przydarzy, to kierowca ma ograniczone
    > możliwosci. Zgaszenie silnika moze sie nie udac, hamowanie moze
    > sie nie udac, lub spalic hamulce, itp ...
    >
    > -jak kierowca ma mozliwosc jakiegos bezpiecznego zakonczenia sytuacji,
    > to super, a jak nie ma lub sie nie uda ... to nie jego wina.

    Jeszcze jest strefa gdzie ma jak, ale jest np. tak spanikowany, że o tym
    nie pomysli. Za duzo czasu na dojście do siebie może nie miec.

    Nb. czym skutkuje w automacie próba przełożenia dzwigni biegów w trakcie
    jazdy? W manualu zazgrzyta i wskoczy na luz, ale w automacie? Ktos
    przerabiał? :)

    > Czesto bywa tak, ze kierowca dzwoni na policję, i starają sie cos
    > wymyslec. No ale dzwonic nie wolno w czasie jazdy.

    Tu wolno, bo to stan wyższej konieczności.

    > https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-10-04/wielk
    a-brytania-elektryczne-auto-porwalo-wlasciciela-nie-
    dalo-sie-go-zatrzymac/
    > https://spidersweb.pl/autoblog/elektryczny-mg-zs-ev-
    nie-chcial-sie-zatrzymac/

    > Szczesliwie to tylko 50 było - niektorym sie to zdarzyło na
    > autostradzie...

    No masz. Przypomnij sobie Speed z Sandrą Bullock. Tam się dopiero biedaczka
    namęczyła.

    --
    Marcin