  • Data: 2023-11-10 08:10:48
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.11.2023 14:27, J.F wrote:

    > Ale dlatego, ze jest odpowiedzialny za dywanik?

    Nie za dywanik, a za zdarzenie które było skutkiem prowadzenia przez
    niego pojazdu. Jakby nie prowadził, to z jego udziałem do zdarzenia by
    nie doszło.

    > Bo zdarzenia miały miejsce, i generalnie:
    > -za awarię kierujący nie ponosi odpowiedzialnosci, chyba, ze to jego
    > wina - np kupil sobie niefirmowy dywanik, choc nawet niefirmowy nie
    > powinien blokowac.

    Jak sąsiad zostawi u Ciebie swojego psa, bo jedzie na wakacje i pies
    kogoś ugryzie to nie ponosisz odpowiedzialności, bo:
    - nikt nie powiedział że ten pies może ugryźć
    - nikt nie przeprowadził szkolenia, jak wykryć że nadchodzi taka sytuacja
    - czy pies był szczepiony i odrobaczony, bo przecież frustracja w tyle
    mogła spowodować jego reakcję

    IMO z samochodem powinno być analogicznie - używasz to bierzesz
    odpowiedzialność.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz