  • Data: 2023-11-09 00:58:13
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-11-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Jak archiwizujesz do filmu to system po prostu wyświetla tę jedną klatkę
    > przez godzinę. Przy czym rozdzielczość takiej klatki jest większa, niż
    > protokół filmu avi, czy mp4 przewiduje. Jak zgrasz filmik, to z tego
    > filmiku możesz odzyskać po prostu rozdzielczość filmiku. Ale jak masz
    > zapisane te "ramki", to one mają większą rozdzielczość. Czasem może to
    > mieć krytyczne znaczenie, bo pozwala na odczytanie numeru rejestracyjnego.

    Przyznam, że również pierwsze słyszę. Jak by się to miało odbywać?
    Cudów nie ma, ze przy określonej kompresji nagle ma się więcej danych.

    No chyba, że masz na myśli składanie z grubsza statycznego obrazu z
    n-klatek. A to tak, da się wycisnąć lepszą (formalnie) rozdzielczość,
    ale to nie będzie rozdzielczość jak to zwykle rozumiemy (że nagle z D1
    zrobi się UHD), tylko po lini stosunek sygnału do szumu. Nb. tak
    standardowo działają kamery co lepsiejszych smartfonów.

    > Jak rejestrator zapisuje do filmiku (są oczywiście takie), to zapisuje
    > powiedzmy 3 minuty i to zapisuje. Jak będziesz mieć pecha i rozwali się
    > rejestrator w ostatniej sekundzie, to Ci brakuje 3 minut - tych w sumie
    > najważniejszych. Ale to są tańsze rozwiązania. I możesz z tego wyciągać
    > nawet klatki - są programy zamieniające filmik w klatki.

    O ile są na dysku to nie powinno z tym być problemu.

    > Teraz są jeszcze takie systemy, że zapisują w zupełnie obcym Windowsom
    > formacie i rejestrator dopisuje do katalogu taki programik, co to
    > pozwala na odtwarzanie tego. Najczęściej gdzieś na stronach producenta
    > można wówczas znaleźć programik, który wyciąga z tego klatki i o dziwo w
    > większej rozdzielczości, niż z filmiku.

    Jestem przekonany, że to nie jest większa rozdzielczość a wspomniana
    redukcja szumów/zniekształceń.

    --
    Marcin