  • Data: 2023-11-09 02:21:13
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest darmowe oprogramowanie odzyskujące różne funkcjonalne pliki bez
    > udziału systemu plików. Szuka po nagłowkach i metadanych tych plików.

    Ja do tego AUTOPSY używam.

    > Wystarczy niebuforować operacji dyskowych. Zarżnie się tak pewnie dysk,
    > ale więcej ocaleje. Z tym, że jakieś bufory nadal będą, bo operacje na
    > tych danej wcześniej są wykonywane.

    Tylko ja na to nie mam wpływu. Mam, co mam.

> [...]
    > Dla wideo otwarte będzie tylko n-plików (w uproszczeniu) a częstotliwość
    > operacji otwierania i zamykania będzie warunkowana założoną wielkością
    > pliku wynikowego (np. do 2GB).
    >
    > Dodatkowo, dyski z DVR/NVR nie są zwykle odczytywalne w standardowy
    > sposób, tzn. mimo, że wiekszość NVR/DVR działa pod Linuksem, standardowy
    > Linuks tych dysków na poziomie logicznym nie widzi. Nie chciało mi się
    > nigdy w to wnikać, ale najpewniej oznacza to, że albo te dyski są
    > szyfrowane, albo system plików jest niestandardowy, zoptymalizowany

    Ze szkolenia zapamiętałem, że właśnie jest tak, że jest tablica
    opisująca stempel czasu oraz adres pliku oraz pliki. W praktyce, jeśli
    mam wyrwany z rejestratora nośnik, to analizuję to AUTOPSY i dostaję
    milion obrazków. Te obrazki układa się na osi czasu. AUTOPSY to sobie
    robi pewnie na bazie metadanych. No i teraz możemy podglądać te obrazki.

    Przy czym zdaję sobie sprawę, ze standardy są bardzo różne. Ale ja nie
    jestem konstruktorem rejestratorów. Po prostu czasem wyciągam z nich
    dane i staram się to zrobić najlepiej, jak się da.

    Czasem są sekwencje filmików. System na ządanie na zewnętrzny nośnik
    archiwizuje wybrany kanał jako jeden filmik albo jako jakieś odcinki.

    --
    (~) Robert Tomasik