  • Data: 2011-07-24 08:16:23
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W pierwszym przybliżeniu - ten, który drugi łamie prawo, podpada
    > pod odpowiedzialność jeśliby jego niezłamanie prawa mogło
    > "zapobiec skutkom".
    > W ten deseń w gorszej sytuacji znajduje się ten, kto łamie prawo
    > "czynem ciągłem" (ten który przejechał linię *już* ją przejechał,
    > nic na to poradzić nie może, zaś ten który "myślał że tamten..."
    > przez *cały czas* jest zobowiązany ustąpić).

    No tak, ale ja rozumiałem, że piszesz o jednoczesnym zdarzeniu. Ty
    wyjeżdżasz na prawy pas, gość sunie lewym i jednocześnie wpada ci na pas
    prawy z Twoim wyjazdem na pas prawy.

    > sprawdzanie tego co jest w dokumentach, to powinien byc
    > sformułowany tak, żeby wymieniał dane z dokumentu.
    > Skoro przepis wymienia *inne* dane, to w paradę wchodzi
    > zasada ratio legis - widać ustawodawca *chciał* aby sprawdzić
    > *inne* dane, niż w dokumencie!
    > Szkoda, że nie dał do tego narzędzi.
    > To się nazywa "złe prawo".

    No więc co ma zrobić Panienka Z PocztOkienka? Na jakiej zasadzie wydać?
    Kazano jej sprawdzić coś, co sprawdzają specjalne komisje w terenie.
    Musi więc zaufać temu, że petent zgodnie z prawem mieszka tam, gdzie
    jest zameldowany.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek